Les festivitats com a foment de les tradicions i el patrimoni cultural a l’educació primària

Show simple item record

dc.contributor Valriu Llinàs, Caterina
dc.contributor.author Pol Coll, Pere Miquel
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-01-14T09:21:41Z
dc.date.available 2025-01-14T09:21:41Z
dc.date.issued 2025-01-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/167656
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau duu a terme una proposta d’aplicació per motivar els docents d’educació primària a aprofitar el costumari popular de caràcter festiu, amb l’objectiu d’involucrar-les o donar-les més protagonisme al procés d’ensenyament-aprenentatge i intervenir en la tendència que tenen les escoles de Mallorca d’anar, progressivament, deixant de costat les festes populars, els costums i les tradicions. Quant a la metodologia que s’ha seguit per dur a terme aquesta proposta està formada per dues parts: una investigació a través de dos formularis, un dirigit als alumnes i l’altre als docents, i una proposta didàctica aplicable al segon cicle d’educació primària. Els resultats obtinguts són molt positius per part dels alumnes, pel fet que han demostrat, tant en els formularis com en la proposta d’aplicació posada en pràctica, un gran interès i motivació envers el treball dels continguts curriculars mitjançant propostes relacionades amb les festivitats populars i les tradicions mallorquines. Per part dels docents, s’ha observat que tenen bastant clars els beneficis del treball a través d’aquestes temàtiques, però, els manca motivació per fer el pas de relacionar-les amb els continguts curriculars. En conclusió, aquest treball incentiva als docents a brindar l’oportunitat als alumnes de descobrir, preparar i celebrar les festivitats populars alhora que es treballen els continguts curriculars. ca
dc.description.abstract [eng] The present Final Degree Project carries out an application proposal to motivate primary education teachers to take advantage of the popular customary of a festive nature, with the aim of involving them or giving them more prominence to the teaching-learning process and intervene in the tendency that schools in Mallorca have to go, progressively, leaving aside popular festivals, customs and traditions. Regarding the methodology that has been followed to carry out this proposal is made up of two parts: an investigation through two forms, one aimed at students and the other at teachers, and a didactic proposal applicable to the second cycle of primary education. The results obtained are very positive from the students, because they have shown, both in the forms and in the proposal for application put into practice, a great interest and motivation towards the work of the curricular contents through proposals related to popular festivals and Majorcan traditions. On the part of the teachers, it has been observed that they have quite clear the benefits of the work through these topics, however, they lack motivation to take the step of relating them to the curricular contents. In conclusion, this incentive work for teachers to provide students with the opportunity to discover, prepare and celebrate popular festivals while working on curricular contents. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 39 - Etnologia. Etnografia. Folklore ca
dc.subject.other Festivitat popular ca
dc.subject.other Tradició ca
dc.subject.other Cultura popular ca
dc.subject.other Patrimoni cultural ca
dc.subject.other Proposta d’aplicació ca
dc.title Les festivitats com a foment de les tradicions i el patrimoni cultural a l’educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics