[cat] El present Treball de Fi de Grau se centra en la realització d’una proposta
d’intervenció didàctica referent a l’àrea d’Educació Física, amb la finalitat de mostrar als
infants el concepte de sedentarisme i d’obesitat fent consciència del perill de tenir una vida
sedentària i oferint activitats variades per promoure l’activitat física.
En aquest treball estudiaré la relació que hi ha entre el sedentarisme, l’obesitat i
l’alimentació a partir d’una revisió de la literatura científica. A més, dissenyaré una situació
d’aprenentatge que oferirà nombroses possibilitats als infants per a acomplir activitats
físiques tant a les sessions pròpies d’educació física com a la seva estona lliure.
L’objectiu de la proposta és anar més enllà de l’escola, oferint alternatives a la vida
sedentària que tenen els infants en el seu temps d’oci. Per aquest motiu, aquesta intervenció
pretén fomentar la importància de l’activitat física, l’alimentació equilibrada, el
companyerisme… però també busca ampliar les relacions socials, crear noves activitats en
família i millorar així, la condició física i el benestar emocional de la nostra societat.
La situació d’aprenentatge en qüestió cerca conscienciar i promoure la importància de
l’activitat física en el dia a dia de la nostra societat. Cal destacar la importància d’infondre
aquesta idea des de ben petits, perquè la creació d’un hàbit saludable en edat adulta resulta
més complicat.
[eng] The present Final Degree Project focuses on the realization of a didactic intervention
proposal referring to the area of Physical Education, in order to show children the concept of
sedentary lifestyle and obesity, raising awareness of the danger of having a sedentary life and
offering varied activities to promote physical activity.
In this work I will study the relationship between sedentary lifestyle, obesity and food
based on a review of scientific literature. In addition, I will design a learning situation that
will offer many possibilities to children to accomplish physical activities both in their own
physical education sessions and in their free time.
The aim of the proposal is to go beyond school, offering alternatives to the sedentary
life that children have in their leisure time. For this reason, this intervention aims to promote
the importance of physical activity, balanced eating, companionship... but it also seeks to
expand social relationships, create new family activities and thus improve the physical
condition and emotional well-being of our society.
The learning situation in question seeks to raise awareness and promote the
importance of physical activity in our society’s daily lives. It is important to inform this idea
from a young age, because the creation of a healthy habit in adulthood is more complicated.