[cat] El present treball tracta d’investigar la problemàtica sobre la situació actual dels alumnes
nouvinguts a Menorca i proposar diferents recursos per tal que aquests alumnes adquireixin
de forma eficaç les competències de la llengua catalana de Menorca. El meu objectiu
principal és que aquest treball em serveixi per conèixer, observar i analitzar diferents
maneres de mostrar una nova llengua. Aquesta finalitat es farà mitjançant la cultura de l’illa
de Menorca, així com les cançons, les festes tradicionals, la gastronomia, etc.
Aquest treball es concreta al 1r cicle d’Educació Primària, a una escola d’Es Mercadal i
donant peu a les dificultats quant a fonologia, gramàtica i comprensió oral i escrita
mitjançant l’aprenentatge basat en jocs.
[eng] This paper aims to investigate the current situation of new students in Menorca and to
propose different resources to help these students acquire the competences of the Catalan
language of Menorca in an effective way. My main objective is that this work will help me to
get to know, observe and analyse different ways of teaching a new language. This aim will
be achieved by means of the culture of the island of Menorca, as well as the songs,
traditional festivities, gastronomy, etc.
This work is focused on the 1st cycle of Primary Education, in a school in Es Mercadal, and
addresses the difficulties in phonology, grammar and oral and written comprehension by
means of game-based learning.