dc.contributor |
Mesquida Cantallops, Joan Antoni |
|
dc.contributor.author |
Serrano Coll, Marta |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-14T13:08:39Z |
|
dc.date.available |
2025-01-14T13:08:39Z |
|
dc.date.issued |
2025-01-14 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/167684 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball de fi de grau (TFG), versa sobre el desenvolupament cognitiu dels
menors que han sofrit maltractament infantil. Al llarg del TFG es plantegen com a objectius
l’esbrinament de com afecten les diverses situacions de maltractament al desenvolupament
cognitiu de l’infant així com els resultats que les dites situacions provoquen en la vida
quotidiana dels menors. Aquest TFG ha estat dut a terme mitjançant la metodologia de
recerca d’informació tant des d'una perspectiva descriptiva, com des d'una revisió de la
literatura de les diverses fonts d’informació empleades al llarg del treball. Finalment, i a
manera de resum, els principals resultats que s’han obtingut mitjançant el TFG
d’investigació i a partir dels objectius plantejats són, en primer lloc, la certesa que el
maltractament si afecta determinades estructures cerebrals dels menors, i, en segon lloc, que
són, generalment, nou les àrees, del desenvolupament cognitiu de l’infant, que es veuran
afectades amb un major impacte a causa d'haver estat víctima d'una situació de maltractament
infantil. Per tant, es pot concloure establint que, el fet de sofrir situacions de violència o
intimidació a edats primerenques provoca un major risc que el desenvolupament cognitiu dels
menors no segueixi un curs natural i en conseqüència es vegi afectat. A més, no es pot oblidar
que és necessari fer especial importància en el fet que la societat, com entitat de constant
canvi tant en la seva conducta com en els seus ideals, necessita una major educació respecte
de la violència comesa contra els infants. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This final degree project (TFG) focuses on the cognitive development of minors who
have suffered child abuse. Throughout the TFG, the aim is to determine how the various
situations of abuse affect the cognitive development of the child, as well as the results that
these situations cause in the daily life of minors. This TFG has been carried out using the
information research methodology, both from a descriptive perspective and from a literature
review of the various sources of information used throughout the work. Finally, and by way
of summary, the main results that have been obtained through this research TFG and from the
objectives set out are, firstly, the certainty that abuse does affect certain brain structures in
minors, and, secondly, that there are generally nine areas of the cognitive development of the
child that will be affected with a greater impact due to having been the victim of a child abuse
situation. Therefore, we can conclude that, experiencing situations of violence or intimidation at an early age creates a greater risk that the cognitive development of minors does not follow
a natural course and is consequently affected. In addition, we cannot forget that it is necessary
to place particular importance on the fact that society, as an entity of constant change both in
its conduct and in its ideals, needs greater education regarding violence committed against
children. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Maltractament infantil |
ca |
dc.subject.other |
Menor |
ca |
dc.subject.other |
Afectació |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament cognitiu |
ca |
dc.title |
El desenvolupament cognitiu en situacions de maltractament infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|