La relació entre el desenvolupament del llenguatge i el progrés cognitiu en la primera infància

Show simple item record

dc.contributor Mesquida Cantallops, Joan Antoni
dc.contributor.author Noguera Mas, Margalida
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-01-15T08:09:35Z
dc.date.available 2025-01-15T08:09:35Z
dc.date.issued 2025-01-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/167704
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de grau examina la relació entre el desenvolupament del llenguatge i el progrés cognitiu en la primera infància. Al llarg dels primers anys de vida, l'adquisició del llenguatge i el desenvolupament cognitiu estan estretament interrelacionats, influint mútuament en el creixement i la maduració de l’infant. Aquest estudi se centra a entendre com les capacitats lingüístiques emergeixen i evolucionen en paral·lel amb les habilitats cognitives, explorant factors com el neurodesenvolupament, la interacció social i l'estimulació precoç. S'aborden teories del desenvolupament que expliquen aquests processos i s'analitza l'impacte de diversos factors ambientals i educatius en el progrés cognitiu i lingüístic. L'objectiu és proporcionar una visió comprensiva del paper que juga el llenguatge en el desenvolupament cognitiu primerenc, així com destacar la importància d'una intervenció i estimulació adequades durant la primera infància per potenciar l'aprenentatge i el desenvolupament integral del nin/a. ca
dc.description.abstract [eng] This final degree project examines the relationship between language development and cognitive progress in early childhood. During the first years of life, language acquisition and cognitive development are closely interrelated, mutually influencing the child's growth and maturation. This study focuses on understanding how linguistic abilities emerge and evolve in parallel with cognitive skills, exploring factors such as neurodevelopment, social interaction, and early stimulation. Theories of development that explain these processes are addressed, and the impact of various environmental and educational factors on cognitive and linguistic progress is analyzed. The aim is to provide a comprehensive view of the role that language plays in early cognitive development, as well as to highlight the importance of appropriate intervention and stimulation during early childhood to enhance learning and the child's overall development. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Desenvolupament llenguatge ca
dc.subject.other Adquisició llenguatge ca
dc.subject.other Cognició ca
dc.subject.other Infància ca
dc.title La relació entre el desenvolupament del llenguatge i el progrés cognitiu en la primera infància ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics