dc.contributor |
Mesquida Cantallops, Joan Antoni |
|
dc.contributor.author |
Noguera Mas, Margalida |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-01-15T08:09:35Z |
|
dc.date.available |
2025-01-15T08:09:35Z |
|
dc.date.issued |
2025-01-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/167704 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball de fi de grau examina la relació entre el desenvolupament del llenguatge i el
progrés cognitiu en la primera infància. Al llarg dels primers anys de vida, l'adquisició del
llenguatge i el desenvolupament cognitiu estan estretament interrelacionats, influint
mútuament en el creixement i la maduració de l’infant. Aquest estudi se centra a entendre
com les capacitats lingüístiques emergeixen i evolucionen en paral·lel amb les habilitats
cognitives, explorant factors com el neurodesenvolupament, la interacció social i
l'estimulació precoç.
S'aborden teories del desenvolupament que expliquen aquests processos i s'analitza l'impacte
de diversos factors ambientals i educatius en el progrés cognitiu i lingüístic. L'objectiu és
proporcionar una visió comprensiva del paper que juga el llenguatge en el desenvolupament
cognitiu primerenc, així com destacar la importància d'una intervenció i estimulació
adequades durant la primera infància per potenciar l'aprenentatge i el desenvolupament
integral del nin/a. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This final degree project examines the relationship between language development and
cognitive progress in early childhood. During the first years of life, language acquisition and
cognitive development are closely interrelated, mutually influencing the child's growth and
maturation. This study focuses on understanding how linguistic abilities emerge and evolve
in parallel with cognitive skills, exploring factors such as neurodevelopment, social
interaction, and early stimulation.
Theories of development that explain these processes are addressed, and the impact of
various environmental and educational factors on cognitive and linguistic progress is
analyzed. The aim is to provide a comprehensive view of the role that language plays in early
cognitive development, as well as to highlight the importance of appropriate intervention and
stimulation during early childhood to enhance learning and the child's overall development. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Desenvolupament llenguatge |
ca |
dc.subject.other |
Adquisició llenguatge |
ca |
dc.subject.other |
Cognició |
ca |
dc.subject.other |
Infància |
ca |
dc.title |
La relació entre el desenvolupament del llenguatge i el progrés cognitiu en la primera infància |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|