L’aprenentatge basat en jocs en Educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Ponseti Verdaguer, Francisco Javier
dc.contributor.author Diaz Rayó, Bàrbara
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-01-15T10:48:19Z
dc.date.available 2025-01-15T10:48:19Z
dc.date.issued 2025-01-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/167722
dc.description.abstract [cat] El tema central que engloba aquest treball és la importància del joc com una estratègia que ajuda els infants a adquirir nous coneixements. El joc és el mitjà pel qual els més petits s’endinsen dintre del món que els envolta, per tant, es pot dir que es converteix en una eina principal pel qual aprenen i desenvolupen diferents aprenentatges i capacitats cognitives, socioemocionals i psicomotores. En el present treball es parlarà sobre la importància que té el joc durant l’etapa d’Educació infantil, així com les principals definicions i característiques que ens proporcionen diferents autors. Més endavant, s’analitzaran els diferents tipus de joc que existeixen i quin ha de ser rol dels adults per dur a terme aquesta metodologia activa. Per finalitzar, es farà incís a la importància que té el Currículum a l’hora de dissenyar diferents jocs, així com una àmplia explicació sobre que tracta l’Aprenentatge Basat en el Joc (ABJ). Avui dia l’actual sistema educatiu duu a terme una metodologia activa on el joc constitueix una eina didàctica, és per aquest motiu que, a la segona part del treball, es dissenyaran diferents propostes educatives que tenen com a finalitat apropar als infants a un conjunt de diferents jocs on puguin assolir diferents propòsits. ca
dc.description.abstract [eng] The central theme of this work is the importance of playing as a strategy that helps children to get new knowledge. Game is the medium by which children enter the world around them, so it can be said that it becomes a main tool by which they learn and develop different learning and cognitive, socio-emotional and psychomotor capacities. In the present work, we will talk about the importance of play during the Early Childhood Education stage, as well as the main definitions and characteristics provided by different authors. Later, the different types of play that exist will be analyzed and what should be the role of adults to carry out this active methodology. Finally, we will touch on the importance of the Curriculum when designing different games, as well as a broad explanation of what Game-Based Learning (GAL) is all about. Today our educational system carries out an active methodology where the game is a didactic tool, it is for this reason that, in the second part of the work, different educational proposals will be designed with the aim of bringing children closer to a set of different games where they can achieve different purposes. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Metodologia activa ca
dc.subject.other Joc ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other ABJ (Aprenentatge Basat en Jocs) ca
dc.subject.other Currículum ca
dc.subject.other Active methodology ca
dc.subject.other Game ca
dc.subject.other Early Childhood Education ca
dc.subject.other GAL ca
dc.subject.other Curriculum ca
dc.title L’aprenentatge basat en jocs en Educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics