| dc.contributor | Ponseti Verdaguer, Francisco Javier | |
| dc.contributor.author | Diaz Rayó, Bàrbara | |
| dc.date | 2024 | |
| dc.date.accessioned | 2025-01-15T10:48:19Z | |
| dc.date.available | 2025-01-15T10:48:19Z | |
| dc.date.issued | 2025-01-15 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/167722 | |
| dc.description.abstract | [cat] El tema central que engloba aquest treball és la importància del joc com una estratègia que ajuda els infants a adquirir nous coneixements. El joc és el mitjà pel qual els més petits s’endinsen dintre del món que els envolta, per tant, es pot dir que es converteix en una eina principal pel qual aprenen i desenvolupen diferents aprenentatges i capacitats cognitives, socioemocionals i psicomotores. En el present treball es parlarà sobre la importància que té el joc durant l’etapa d’Educació infantil, així com les principals definicions i característiques que ens proporcionen diferents autors. Més endavant, s’analitzaran els diferents tipus de joc que existeixen i quin ha de ser rol dels adults per dur a terme aquesta metodologia activa. Per finalitzar, es farà incís a la importància que té el Currículum a l’hora de dissenyar diferents jocs, així com una àmplia explicació sobre que tracta l’Aprenentatge Basat en el Joc (ABJ). Avui dia l’actual sistema educatiu duu a terme una metodologia activa on el joc constitueix una eina didàctica, és per aquest motiu que, a la segona part del treball, es dissenyaran diferents propostes educatives que tenen com a finalitat apropar als infants a un conjunt de diferents jocs on puguin assolir diferents propòsits. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] The central theme of this work is the importance of playing as a strategy that helps children to get new knowledge. Game is the medium by which children enter the world around them, so it can be said that it becomes a main tool by which they learn and develop different learning and cognitive, socio-emotional and psychomotor capacities. In the present work, we will talk about the importance of play during the Early Childhood Education stage, as well as the main definitions and characteristics provided by different authors. Later, the different types of play that exist will be analyzed and what should be the role of adults to carry out this active methodology. Finally, we will touch on the importance of the Curriculum when designing different games, as well as a broad explanation of what Game-Based Learning (GAL) is all about. Today our educational system carries out an active methodology where the game is a didactic tool, it is for this reason that, in the second part of the work, different educational proposals will be designed with the aim of bringing children closer to a set of different games where they can achieve different purposes. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 372 - Ensenyament preescolar i elemental | ca |
| dc.subject.other | Metodologia activa | ca |
| dc.subject.other | Joc | ca |
| dc.subject.other | Educació Infantil | ca |
| dc.subject.other | ABJ (Aprenentatge Basat en Jocs) | ca |
| dc.subject.other | Currículum | ca |
| dc.subject.other | Active methodology | ca |
| dc.subject.other | Game | ca |
| dc.subject.other | Early Childhood Education | ca |
| dc.subject.other | GAL | ca |
| dc.subject.other | Curriculum | ca |
| dc.title | L’aprenentatge basat en jocs en Educació infantil | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess |