dc.contributor |
López Femenías, Margalida |
|
dc.contributor.author |
Giménez Anglada, Laura |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-07T09:00:07Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/168612 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball pretén fer una proposta didàctica per millorar l’ensenyamentaprenentatge del català com a segona llengua en centres de secundària a les
Illes Balears. En un context en què la comunitat autònoma rep cada vegada
més immigrants, el que significa un gran volum d’alumnat nouvingut que no té
cap, o quasi cap, coneixement de la llengua catalana, l’aplicació de
metodologies d’ensenyament de català com a segona llengua té cada vegada
més importància. L’únic suport que té l’alumnat nouvingut són les aules de
PALIC, les quals, en molts casos, no tenen les eines suficients i té la dificultat
afegida de tenir, en una mateixa aula, una gran diversitat lingüística, ja que són
de diverses procedències i en molts casos no parlen cap llengua romànica.
Evidentment, la facilitat i rapidesa en què un parlant nadiu de castellà, o alguna
altra llengua romànica, pot aprendre català es diferencia molt a les dificultats
que pot suposar per a un parlant que no conegui cap altra llengua romànica. A
més a més, en algunes zones que en els darrers anys estan rebent més
immigració, com Eivissa i algunes àrees més turístiques de Mallorca, hi
comença a haver moltes ocasions en què tots els alumnes d’una aula tenen el
castellà com a L1 i el català com a L2. Així doncs, en un marc conceptual,
s’observarà les diverses metodologies d’ensenyament de L2 ja existents i
algunes eines per a dur-les a terme. Després, es farà una proposta didàctica
centrada en l’enfocament comunicatiu. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Català |
ca |
dc.subject.other |
Metodologia |
ca |
dc.subject.other |
Enfocament comunicatiu |
ca |
dc.subject.other |
Aula del PALIC |
ca |
dc.subject.other |
Alumnat nouvingut |
ca |
dc.subject.other |
L2 |
ca |
dc.subject.other |
Segona llengua |
ca |
dc.subject.other |
Ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Secundària |
ca |
dc.title |
Metodologies d'ensenyament de la llengua catalana com a L2 |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T13:54:05Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|