[cat] L’educació necessita repensar el com, el que, l’on i el quan ensenyar, acompanyat del
com avaluar. El procés educatiu i l’escola requereixen d’una aplicació metodològica activa
que inclogui a tot el seu alumnat i lluiti pel seu màxim desenvolupament. L’OCDE estableix
els principis d'aprenentatge amb l’objectiu de guiar el disseny dels entorns d'aprenentatge, per
així oferir una resposta adient per a cada alumne. Partint del quart principi, s'introdueix la
Teoria de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gardner, qui té en compte les diferències
individuals dels alumnes com a factor potenciador del procés d’ensenyança-aprenentatge.
Establint vuit intel·ligències diferents confirma que una d’elles domina sobre les altres,
aquesta és guiada pels interessos i motivacions individuals. Alhora que afirma què a través de
l’experiència i la pràctica la resta d’intel·ligències es veuen potenciades. La finalitat de
l’educació és aconseguir la inclusivitat de l’escola, per aquesta, és necessari tenir en compte
les claus cooperatives, actives, col·laboratives, participatives i avaluatives per a oferir un
aprenentatge significatiu i empoderador que desenvolupi de forma integral als seus alumnes.
Seguint les idees claus, s’ha fet una proposta de disseny d’intervenció de com treballar les
intel·ligències múltiples a l’escola, així, seguint un World - Café i un treball per projectes,
s’ha establert una tasca col·laborativa entre els alumnes de l’aula, seguint els seus interessos i
tenint en compte la necessitat de moviment i de fons musical per afavorir la concentració dels
alumnes. Alhora que la posterior avaluació pactada entre alumnes i mestre.