dc.contributor |
Muntaner Guasp, Juan Jorge |
|
dc.contributor.author |
Seguí Crespí, Aina Maria |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-02-18T07:38:20Z |
|
dc.date.available |
2025-02-18T07:38:20Z |
|
dc.date.issued |
2025-02-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/168751 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’educació necessita repensar el com, el que, l’on i el quan ensenyar, acompanyat del
com avaluar. El procés educatiu i l’escola requereixen d’una aplicació metodològica activa
que inclogui a tot el seu alumnat i lluiti pel seu màxim desenvolupament. L’OCDE estableix
els principis d'aprenentatge amb l’objectiu de guiar el disseny dels entorns d'aprenentatge, per
així oferir una resposta adient per a cada alumne. Partint del quart principi, s'introdueix la
Teoria de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gardner, qui té en compte les diferències
individuals dels alumnes com a factor potenciador del procés d’ensenyança-aprenentatge.
Establint vuit intel·ligències diferents confirma que una d’elles domina sobre les altres,
aquesta és guiada pels interessos i motivacions individuals. Alhora que afirma què a través de
l’experiència i la pràctica la resta d’intel·ligències es veuen potenciades. La finalitat de
l’educació és aconseguir la inclusivitat de l’escola, per aquesta, és necessari tenir en compte
les claus cooperatives, actives, col·laboratives, participatives i avaluatives per a oferir un
aprenentatge significatiu i empoderador que desenvolupi de forma integral als seus alumnes.
Seguint les idees claus, s’ha fet una proposta de disseny d’intervenció de com treballar les
intel·ligències múltiples a l’escola, així, seguint un World - Café i un treball per projectes,
s’ha establert una tasca col·laborativa entre els alumnes de l’aula, seguint els seus interessos i
tenint en compte la necessitat de moviment i de fons musical per afavorir la concentració dels
alumnes. Alhora que la posterior avaluació pactada entre alumnes i mestre. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Intel·ligències múltiples |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Principis d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca |
dc.title |
Com treballar les intel·ligències múltiples a l'escola? |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|