Com treballar les intel·ligències múltiples a l'escola?

Show simple item record

dc.contributor Muntaner Guasp, Juan Jorge
dc.contributor.author Seguí Crespí, Aina Maria
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-18T07:38:20Z
dc.date.available 2025-02-18T07:38:20Z
dc.date.issued 2025-02-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168751
dc.description.abstract [cat] L’educació necessita repensar el com, el que, l’on i el quan ensenyar, acompanyat del com avaluar. El procés educatiu i l’escola requereixen d’una aplicació metodològica activa que inclogui a tot el seu alumnat i lluiti pel seu màxim desenvolupament. L’OCDE estableix els principis d'aprenentatge amb l’objectiu de guiar el disseny dels entorns d'aprenentatge, per així oferir una resposta adient per a cada alumne. Partint del quart principi, s'introdueix la Teoria de les Intel·ligències Múltiples de Howard Gardner, qui té en compte les diferències individuals dels alumnes com a factor potenciador del procés d’ensenyança-aprenentatge. Establint vuit intel·ligències diferents confirma que una d’elles domina sobre les altres, aquesta és guiada pels interessos i motivacions individuals. Alhora que afirma què a través de l’experiència i la pràctica la resta d’intel·ligències es veuen potenciades. La finalitat de l’educació és aconseguir la inclusivitat de l’escola, per aquesta, és necessari tenir en compte les claus cooperatives, actives, col·laboratives, participatives i avaluatives per a oferir un aprenentatge significatiu i empoderador que desenvolupi de forma integral als seus alumnes. Seguint les idees claus, s’ha fet una proposta de disseny d’intervenció de com treballar les intel·ligències múltiples a l’escola, així, seguint un World - Café i un treball per projectes, s’ha establert una tasca col·laborativa entre els alumnes de l’aula, seguint els seus interessos i tenint en compte la necessitat de moviment i de fons musical per afavorir la concentració dels alumnes. Alhora que la posterior avaluació pactada entre alumnes i mestre. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Intel·ligències múltiples ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Principis d’aprenentatge ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.title Com treballar les intel·ligències múltiples a l'escola? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics