[cat] Aquest treball neix de l’experiència desenvolupada als estudis d’Integració Social, de Pedagogia
i a les activitats d’oci i temps lliure, és a dir, dins l’àmbit educatiu i social. El treball constitueix un
apropament qualitatiu, en base a els estils parentals en les famílies vulnerables i el seu impacte
en les trajectòries educatives dels infants, que tracta d’analitzar les maneres particulars com els
pares eduquen als seus fills i filles i quines conseqüències tenen, centrat en les famílies
vulnerables. L’anàlisi s’ha dut a terme en funció de tres eixos: els estils educatius parentals, les
trajectòries educatives dels infants i les accions d’intervenció. El treball evidencia com aquests
tres punts principals s'entrellacen entre si, on un porta a l’altre, essent elements socials
generadors de l’exclusió social. Aquesta praxis constata, que la prevenció i l’acció directa amb
les famílies, els infants i l’entorn és possible i n’és un recurs a favor del benestar dels infants. La
responsabilitat ètica i el compromís polític haurien de ser el motor de la prevenció i la
intervenció del risc d’exclusió social de les famílies, però, sobretot dels infants.