La lectura en veu alta, el pensament crític i el diàleg com a estratègies de reflexió a les aules d’educació infantil

Show simple item record

dc.contributor Pinya Medina, Carme
dc.contributor.author Bosch Taltavull, Teresa
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-20T12:08:53Z
dc.date.available 2025-02-20T12:08:53Z
dc.date.issued 2025-02-20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168794
dc.description.abstract [cat] Aquest treball s’ha elaborat mitjançant la metodologia de revisió sistemàtica de la literatura, una modalitat de recerca i de síntesi de la informació disponible, amb l’objectiu de resumir els conceptes i resultats obtinguts. El tema d’investigació d’aquest estudi és aprofundir en la necessitat de la comunicació i el diàleg a les aules d’educació infantil mitjançant evidències clares de pensament crític i estratègies acurades. Fent, al mateix temps, èmfasi a la utilització de la literatura infantil i, més concretament, dels contes com a principal recurs per promoure la conversa a les aules i els centres educatius. S’ha fet partint d’uns objectius ben plantejats i distingits on els principals resultats obtinguts són el diàleg, el pensament crític i les estratègies generals per fomentar el pensament i d’altres més concretes, de conversa literària destinades a docents per posar en pràctica a les aules d’Educació Infantil. ca
dc.description.abstract [eng] This work has been developed using the methodology of systematic review of the literature, a modality of research and synthesis of the available information, with the aim of summarizing the concepts and results obtained. The research theme of this study is to delve into the need of communication and dialogue in the childhood education classrooms through clear evidence of critical thinking and careful strategies. At the same time, emphasis is placed on the use of children's literature and, more specifically, stories as the main resource to promote conversation in classrooms and schools. It has been carried out based on well-planned and distinguished objectives where the main results obtained are dialogue and general strategies to promote thinking and other more concrete literary conversation aimed at teachers to put into practice in Childhood Education classrooms. en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Pensament crític ca
dc.subject.other Habilitats de pensament ca
dc.subject.other Aprenentatge dialògic ca
dc.subject.other Contes i literatura infantil ca
dc.subject.other Critical thinking ca
dc.subject.other Thinking skills ca
dc.subject.other Dialogic learning ca
dc.subject.other Stories and children's literature ca
dc.title La lectura en veu alta, el pensament crític i el diàleg com a estratègies de reflexió a les aules d’educació infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics