[cat] Les etapes formatives primerenques de les nines i joves són part de la meva
preocupació ja que majoritàriament descarten els estudis tècnics, queformen part de
la formació STEM que té com a eix central la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les
matemàtiques. Com a docent d'una matèria tecnològica, i enginyera de formació, he viscut
aquesta circumstància en primerapersona, per això voldria conèixer les possibles eines per
detectar aquests puntsd'inflexió i contribuir a no generar patrons patriarcals.
De manera més concreta m'agradaria posar èmfasi en les nines amb altes
capacitats així com saber quines estratègies utilitzar per corregir o estimular les
adolescents en el seu itinerari formatiu evitant que descartin les formacions científiques.
Els estereotipsde gènere són objecte d'anàlisi per pal·liar aquest allunyament o rebuig cap
a aquest camp de la ciència. El fet de poder detectar-los a temps, generant altres propostes
alternatives crec que pot ser una intervenció eficient i a l'abast de tots els professionals de
l'educació que estiguin sensibilitzats com jo mateixa.
[eng] Early formative stages of girls and young people are part of my concern since they
mostly rule out technical studies, which are part of the STEM formation whose central
axis is science, technology, engineering and mathematics. As a teacher of a technological
subject and a trained engineer, I have experienced this circumstance by myself because of
the would like to know the possible tools to detect these points of and contribute to not
generating patriarchal patterns.
More specifically, I would like to focus on high skilled girls and also on which
strategies to use to correct or stimulate adolescent girls in their educational path, avoiding
that they discard scientific training. Gender stereotypes are the object of analysis to
alleviate this distance or rejection towards this field of science. The ability to detect
them in time, generating other alternative proposals could be an efficient intervention and
within reach of all education professionals who are sensitized as me.