Estereotips de gènere a les altes capacitats intel·lectuals

Show simple item record

dc.contributor Rodríguez Rodríguez, Rosa Isabel
dc.contributor.author Micó Amigo, Ester
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-21T12:37:54Z
dc.date.available 2025-02-21T12:37:54Z
dc.date.issued 2023-09-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168828
dc.description.abstract [cat] Les etapes formatives primerenques de les nines i joves són part de la meva preocupació ja que majoritàriament descarten els estudis tècnics, queformen part de la formació STEM que té com a eix central la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques. Com a docent d'una matèria tecnològica, i enginyera de formació, he viscut aquesta circumstància en primerapersona, per això voldria conèixer les possibles eines per detectar aquests puntsd'inflexió i contribuir a no generar patrons patriarcals. De manera més concreta m'agradaria posar èmfasi en les nines amb altes capacitats així com saber quines estratègies utilitzar per corregir o estimular les adolescents en el seu itinerari formatiu evitant que descartin les formacions científiques. Els estereotipsde gènere són objecte d'anàlisi per pal·liar aquest allunyament o rebuig cap a aquest camp de la ciència. El fet de poder detectar-los a temps, generant altres propostes alternatives crec que pot ser una intervenció eficient i a l'abast de tots els professionals de l'educació que estiguin sensibilitzats com jo mateixa. ca
dc.description.abstract [eng] Early formative stages of girls and young people are part of my concern since they mostly rule out technical studies, which are part of the STEM formation whose central axis is science, technology, engineering and mathematics. As a teacher of a technological subject and a trained engineer, I have experienced this circumstance by myself because of the would like to know the possible tools to detect these points of and contribute to not generating patriarchal patterns. More specifically, I would like to focus on high skilled girls and also on which strategies to use to correct or stimulate adolescent girls in their educational path, avoiding that they discard scientific training. Gender stereotypes are the object of analysis to alleviate this distance or rejection towards this field of science. The ability to detect them in time, generating other alternative proposals could be an efficient intervention and within reach of all education professionals who are sensitized as me. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject.other STEM ca
dc.subject.other Estereotips ca
dc.subject.other Patrons patriarcals ca
dc.subject.other Estudis tècnics ca
dc.subject.other Altes capacitats intel·lectuals ca
dc.subject.other Patriarchal patterns ca
dc.subject.other Technical studies ca
dc.subject.other Stereotypes ca
dc.subject.other High abilities ca
dc.title Estereotips de gènere a les altes capacitats intel·lectuals ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:23:09Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics