Iniciació a la música: una proposta a través dels instruments de percussió

Show simple item record

dc.contributor Gelabert Gual, Llorenç
dc.contributor.author Martorell Amer, Marta
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-02-24T10:52:54Z
dc.date.available 2025-02-24T10:52:54Z
dc.date.issued 2025-02-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/168851
dc.description.abstract [cat] Són nombrosos els aspectes positius que provoca la música en el desenvolupament integral dels infants, per això és de vital importància introduir-la a les aules d’educació infantil. La música provoca en els alumnes un considerable augment en la capacitat de memòria, atenció i concentració. També pot ser considerada com un mitjà d’expressió, ja que, estimula la imaginació dels infants i fomenta la seva creativitat, permetent obtenir una altra visió de la realitat i conèixer-la. El present treball pretén fer una aproximació de la música als infants a través d’una sèrie d’instruments de percussió. Per això, ens hem desplaçat fins a un centre d’Educació Infantil, concretament al CEIP Miquel Duran i Saurina, en el qual els 24 alumnes de 5 anys han estat els que han duit a terme l’experimentació. Per a la seva realització, s’han implementat un seguit de propostes basades en els diferents elements que recull el currículum vigent d’Educació Infantil. Aquestes han estat dissenyades de tal forma que els infants han estat els principals protagonistes del seu propi procés d’ensenyamentaprenentatge en tot moment. L’estructuració al llarg de les sessions pretén fomentar experiències vivencials que els permetin gaudir de la música a través de metodologies actives com: l’aprenentatge cooperatiu, la gamificació i l’aprenentatge basat en reptes. Durant la posada en pràctica es realitza un procés d’observació i documentació dels diferents coneixements i comportaments dels infants amb la intenció d’extreure conclusions significatives. ca
dc.description.abstract [eng] There are numerous positive aspects that music brings about in the integral development of children, which is why it is vitally important to introduce it into children’s education classrooms. Music causes in students a considerable increase in the capacity of memory, attention and concentration. It can also be considered as a means of expression, since it stimulates children’s imagination and encourages their creativity, allowing them to get another view of reality and get to know it. The present assignment aims to approach music to children through a series of percussion instruments. For this reason, we traveled to an Early Childhood Education center, specifically the CEIP Miquel Duran i Saurina, where the 24 5-years-old carried out the experiment. To achieve this, a series of proposals have been implemented based on the different elements contained in the current Early Childhood Education curriculum. These have been designed in such a way that the children have been the main protagonists of their own teaching-learning process at all times. The structuring throughout the sessions aims to foster experiential experiences that allow them to enjoy music through active methodologies such as: cooperative learning, gamification and learning based on challenges. During the implementation, a process of observation and documentation of the children’s different knowledge and behaviors is carried out with the intention of drawing significant conclusions. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 372 - Ensenyament preescolar i elemental ca
dc.subject.other Educació Infantil ca
dc.subject.other Educació Musical ca
dc.subject.other Instruments de percussió ca
dc.subject.other Didàctica musical ca
dc.subject.other Expressió musical ca
dc.subject.other Early Childhood Education ca
dc.subject.other Musical Education ca
dc.subject.other Percussion instruments ca
dc.subject.other Musical didactics ca
dc.subject.other Musical expression ca
dc.title Iniciació a la música: una proposta a través dels instruments de percussió ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics