[cat] El present treball de Fi de Grau (TFG) parla de la necessitat d'incloure la música durant la
infància, pel fet que es veu una escassetat d'aquesta en els centres i una abundància
d'altres àrees, com són les matemàtiques, l'art plàstic i la lectoescriptura. L'etapa infantil és
la més important pel seu futur desenvolupament i incloure la música en aquesta etapa és
essencial, ja que els estímuls que rep a través d'ella permetran que es desenvolupi la
creativitat, la concentració, la memòria i el llenguatge, i, per altra banda, els ajuda a satisfer
necessitats primàries com és la descoberta del so. Tal com es veu en els centres actuals
d'educació infantil, la música és considerada una àrea innecessària a incloure pels infants i
de cada vegada es treballa menys a aquesta etapa, pel fet que no se li dona el prou valor
que té ni es tenen els suficients recursos per poder dur-la a terme. Per tant, al següent
treball es durà a terme una proposta d'intervenció que es basi en activitats pel treball de
competències no específicament musicals a través de la música. Aquestes activitats
didàctiques ajudaran al fet que a través de la música es treballin altres aspectes, ja siguin
memorístics, afectius, lingüístics, socials, etc. D'aquesta manera, els centres d'educació
infantil disposaran d'activitats de didàctica musical pel seu alumnat i podran anar
introduint-les als infants podent ajudar-los a iniciar-se en el món de la música.
[eng] The present Final Degree Project (TFG) talks about the need to include music during
childhood, because there is a shortage of it in the centers and an abundance of other areas,
such as mathematics, plastic art and literacy. The childhood stage is the most important for
their future development and including music at this stage is essential, since the stimuli they
receive through it will allow creativity, concentration, memory and language to develop, and,
on the other hand, it helps them meet primary needs such as the discovery of sound. As
seen in today's schools of infant education, music is considered an unnecessary area for
children and less and less work is done at this stage, because it is not given enough value or
sufficient resources to carry it out. A proposal for intervention will therefore be made in the
next work, based on activities for the work of competences not specifically musical through
music. These didactic activities will help to ensure that other aspects are worked through
music, whether they are memoristic, affective, linguistic, social, etc. In this way, children's education centres will have music didactic activities for their students and will be able to
introduce them to children, helping them to start up in the music world.