[cat] Malgrat que la coeducació té molta presència en les escoles, aquesta presència no és
molt notòria en l’educació no formal, especialment en el lleure educatiu. D’altra banda, pel
que fa a l’educació ambiental sí que hi té més presència, però no està tenint impacte més enllà
del propi espai educatiu. És més, amb freqüència els valors que es transmeten als infants fora
de l’escola no coincideixen (o fins i tot són contraris) als que es volen ensenyar dins les aules.
Un dels motius més importants d’aquest fet és que les persones que organitzen les activitats
educatives no solen tenir formació en aquests aspectes, donat que no hi sol haver tanta
exigència ni oferta a nivell formatiu en aquest sector complementari, però també important de
l’educació. Així, l’objectiu principal d’aquest treball és elaborar un programa de formació
sobre ecofeminisme, dirigit a persones que eduquen fora de les aules. És a dir, es pretén
formar-les en la relació de l’ésser humà amb el medi ambient, l’economia feminista, la
socialització de gènere i la interrelació de totes aquestes. Es farà un programa adaptable,
donada la diversitat dels espais d’educació no formal, que constarà d’un breu manual i una
sessió de formació per a aprofundir el seu contingut. La prova pilot d’aquesta intervenció es
realitzarà en la secció excursionista de l’àrea d’Educació Ambiental del Grup Balear
d'Ornitologia I Defensa de la Naturalesa
[eng] Even though coeducation is very present in schools, this presence is not very
noticeable in non-formal education, especially in recreational education. On the other hand,
environmental education does have more presence, but it does not have an impact beyond the
educational space itself. Furthermore, often the values that are transmitted to children outside
of school do not coincide (or in fact are completely contrary) to those that are taught in
classrooms. One of the most important reasons for this is that the people who organize the
educational activities do not usually have training in these aspects, because it is usually the
government is less demanding, and there is less offer at the formative level in this
complementary, but also important, sector of education. Therefore, the main objective of this
project is to develop a training program on ecofeminism, aimed at people who educate
outside the classrooms. It is intended to train them in the relationship between human beings
and the environment, feminist economics, gender socialization and the interrelation of all of
these. It will be an adaptable program, giving the diversity of non-formal educational spaces,
comprised of a short handbook and a training session to further its contents. The pilot test of
this intervention will be carried out in the hiking section of the Environmental Education area
of the Grup Balear d'Ornitologia I Defensa de la Naturalesa