Revisió sistemàtica de les pràctiques restauratives a l’àmbit escolar

Show simple item record

dc.contributor De la Iglesia Mayol, Begoña
dc.contributor.author Ruiz Aguilar, Cristina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-02-28T09:12:24Z
dc.date.issued 2024-06-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169004
dc.description.abstract [cat] Dins l’àmbit escolar, les pràctiques restauratives es proposen com una metodologia que cerca millorar la convivència, fomentar la resolució pacífica de conflictes i enfortir les habilitats socioemocionals. Doncs, l'objectiu del present treball és avaluar l'efectivitat de les pràctiques restauratives en diferents contextos educatius i identificar-ne els factors determinants que influeixen en la seva implementació i resultats. Per això, s'ha dut a terme una revisió sistemàtica, segons les directrius PRISMA, dels articles trobats a les bases de dades Web of Science, Scopus, ERIC i Dialnet. Els resultats indiquen que aquesta pràctica contribueix significativament a la reducció de conflictes i la millora de les relacions interpersonals entre estudiants, generant major inclusió a l'entorn escolar. A més, s'identifiquen factors determinants per a l'èxit d'aquestes intervencions, com ara el compromís dels docents, la formació adequada en pràctiques restauratives i la participació activa de la comunitat escolar ca
dc.description.abstract [eng] Within the school context, restorative practices are proposed as a methodology aimed at improving coexistence, promoting peaceful conflict resolution, and strengthening socioemotional skills. Therefore, the objective of this work is to evaluate the effectiveness of restorative practices in different educational contexts and to identify the determining factors that influence their implementation and outcomes. To this end, a systematic review was conducted according to PRISMA guidelines of the articles found in the Web of Science, Scopus, ERIC, and Dialnet databases. The results indicate that this practice significantly contributes to the reduction of conflicts and the improvement of interpersonal relationships among students, generating greater inclusion in the school environment. Additionally, determining factors for the success of these interventions are identified, such as teacher commitment, adequate training in restorative practices, and active participation of the school community en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Revisió sistemàtica ca
dc.subject.other Pràctiques restauratives ca
dc.subject.other Convivència escolar ca
dc.subject.other Resolució de conflictes ca
dc.subject.other Educació ca
dc.subject.other Systematic review ca
dc.subject.other Restorative practices ca
dc.subject.other School coexistence ca
dc.subject.other Conflict resolution ca
dc.subject.other Education ca
dc.title Revisió sistemàtica de les pràctiques restauratives a l’àmbit escolar ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:42:44Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics