[cat] La lectura compta amb diversitat de problemes actualment, els infants no
adopten o perden l’hàbit lector molt prest. La lectura és primordial per a la vida i s’ha de
ser conscient de la importància que suposa i que té. L’escola esdevé un referent dins
l’àmbit lector i de la llengua catalana. A més, les famílies juguen un paper clau amb
relació a l’àmbit lector dels seus fills, ja que són un dels principals models. Per això, els
objectius són explorar noves metodologies i eines que s’empren per ensenyar la lectura i
analitzar informacions que hi estiguin relacionades a partir d’uns qüestionaris contestats
per 14 mestres. També es coneix quines són les necessitats que hi ha avui dia i es
relacionen amb les respostes pràctiques obtingudes. Aquests fets desencadenen una
proposta d’un pla de lectura enfocat a un curs determinat i que pot establir relació amb
les tècniques i eines que s’han assolit. Els resultats mostren una evolució a l’hora de
tenir tècniques noves per ensenyar la lectura i que mostren una evolució en aquest
sentit. Per altra banda, es pot veure una formació dels mestres i una consonància a la
major part de les respostes. El camí en què els mestres van és un camí correcte perquè hi
ha consciència i es fa feina en aquest sentit, però encara queda molt de camí per recórrer
i millorar.
[eng] Reading has a variety of problems nowadays, children do not adopt or lose
the reading habit very early. Reading is essential for life and we must be aware of its
importance. The school becomes a reference in the field of reading and the Catalan
language. In addition, families play a key role in relation to the reading environment of
their children, as they are one of the main models. Therefore, the objectives are to
explore new methodologies and tools used to teach reading and analyze information
related to them from questionnaires answered by 14 teachers. It is also known what are
the needs that exist today and are related to the practical answers obtained. These facts
unleash a proposal for a reading plan focused on a given course and that can establish a
relationship with the techniques and tools that have been achieved. The results show an
evolution when it comes to having new techniques to teach reading and that show an
evolution in this sense. On the other hand, a teacher training and a consonance can be seen in most of the answers. The path on which the teachers are going is a correct path
because there is awareness and they are working in this sense, but there is still a long
way to go and to improve.