El treball de la lectura a l'Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Benet Parente, Ariadna
dc.contributor.author Gibanel Galmes, Sebastià
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-03-05T10:18:00Z
dc.date.available 2025-03-05T10:18:00Z
dc.date.issued 2025-03-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169150
dc.description.abstract [cat] La lectura compta amb diversitat de problemes actualment, els infants no adopten o perden l’hàbit lector molt prest. La lectura és primordial per a la vida i s’ha de ser conscient de la importància que suposa i que té. L’escola esdevé un referent dins l’àmbit lector i de la llengua catalana. A més, les famílies juguen un paper clau amb relació a l’àmbit lector dels seus fills, ja que són un dels principals models. Per això, els objectius són explorar noves metodologies i eines que s’empren per ensenyar la lectura i analitzar informacions que hi estiguin relacionades a partir d’uns qüestionaris contestats per 14 mestres. També es coneix quines són les necessitats que hi ha avui dia i es relacionen amb les respostes pràctiques obtingudes. Aquests fets desencadenen una proposta d’un pla de lectura enfocat a un curs determinat i que pot establir relació amb les tècniques i eines que s’han assolit. Els resultats mostren una evolució a l’hora de tenir tècniques noves per ensenyar la lectura i que mostren una evolució en aquest sentit. Per altra banda, es pot veure una formació dels mestres i una consonància a la major part de les respostes. El camí en què els mestres van és un camí correcte perquè hi ha consciència i es fa feina en aquest sentit, però encara queda molt de camí per recórrer i millorar. ca
dc.description.abstract [eng] Reading has a variety of problems nowadays, children do not adopt or lose the reading habit very early. Reading is essential for life and we must be aware of its importance. The school becomes a reference in the field of reading and the Catalan language. In addition, families play a key role in relation to the reading environment of their children, as they are one of the main models. Therefore, the objectives are to explore new methodologies and tools used to teach reading and analyze information related to them from questionnaires answered by 14 teachers. It is also known what are the needs that exist today and are related to the practical answers obtained. These facts unleash a proposal for a reading plan focused on a given course and that can establish a relationship with the techniques and tools that have been achieved. The results show an evolution when it comes to having new techniques to teach reading and that show an evolution in this sense. On the other hand, a teacher training and a consonance can be seen in most of the answers. The path on which the teachers are going is a correct path because there is awareness and they are working in this sense, but there is still a long way to go and to improve. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Lectura ca
dc.subject.other Llengua catalana ca
dc.subject.other Ensenyança ca
dc.subject.other Hàbit lector ca
dc.subject.other Foment de la lectura ca
dc.subject.other Família ca
dc.subject.other Reading ca
dc.subject.other Catalan Language ca
dc.subject.other Education ca
dc.subject.other Reading Habit ca
dc.subject.other Reading Promotion ca
dc.subject.other Family ca
dc.title El treball de la lectura a l'Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics