Memòries sonores: un podcast sobre la Guerra Civil

Show simple item record

dc.contributor Santamaria Herrero, Jorge
dc.contributor.author Vallcaneras Beltran, Marta
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T07:03:14Z
dc.date.issued 2024-02-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169334
dc.description.abstract [cat] Aquest treball se centra en l’ús del pòdcast com una eina educativa per poder ensenyar, en aquest cas, la guerra civil a un grup d’alumnes de 4t d’ESO. La guerra civil és un tema complex i significatiu de la història d’Espanya i en aquest treball es planteja una forma nova d’apropar el tema als estudiants d’una manera més atractiva i accessible i propera. El pòdcast és una eina que s’ha fet molt popular en els darrers anys i considero que és molt efectiva per a la divulgació d’informació i l’aprenentatge, ja que combina el poder de la narració oral amb les noves tecnologies (és una tasca que es podria fer i escoltar des del nostre dispositiu mòbil). En el treball es proposen tota una sèrie d'episodis que cobreixin diferents aspectes de la Guerra Civil així com els fets, causes i conseqüències del desenvolupament del conflicte i alguns esdeveniments i personatges importants. El pòdcast s’utilitza per poder combinar la narrativa de l’esdeveniment històric que estem tractant amb les entrevistes, testimonis i documents històrics importants. Així, se cerca poder oferir una visió més completa i enriquidora de la Guerra Civil, fomentant l’interès, la participació i la comprensió per part de l’alumnat qui esdevé el protagonista del seu propi aprenentatge. El contingut del pòdcast estarà adaptat als sabers bàsics que presenta la actual llei educativa, la LOMLOE, per als estudiants de 4t d’ESO fent servir d’aquesta forma un llenguatge clar i accessible, adaptant-se a les necessitats de tot l’alumnat així com intentar promoure el pensament crític (inclòs el currículum de la LOMLOE). A més a més, durant tot el procés de creació del pòdcast es reforçarà l’aprenentatge amb altres activitats que requereixen la participació activa dels estudiants. A partir d’aquesta proposta s’espera que, fent ús de la tecnologia amb un element tan actual com el pòdcast, l’alumnat estigui motivat i els hi proporcioni una experiència d’aprenentatge positiva, enriquidora així com el fet de desenvolupar habilitats d’investigació, anàlisi i comunicació fent ús de l’aprenentatge significatiu sobre la Guerra Civil Espanyola ca
dc.description.abstract [eng] This work focuses on the use of podcats as an educational tool to teach, in this case, the Spanish Civil War to a group of 4th-year ESO students. The civil war is a complex and significant topic in Spain's history, and this work proposes a new way of approaching the subject to students in a more engaging and accessible manner. Podcasts have become highly popular and learning, as they combine the power of oral storytelling with new technologies (something that can be done and listened to from our mobile devices). The work suggests a series of episodes covering different aspects of the Civil War, including the events, causes, and consequences of the conflict's development, as well as some important events and figures. The podcast's perspective is utilized to combine the narrative of the historical event with interviews, testimonies, and important historical documents. Thus, the aim is to provide a more comprehensive and enriching view of the Civil War, fostering interest, participation, and understanding among students who become the protagonists of their own learning. The podcast content will be adapted to the curriculum outlined by the educational law, LOMLOE, for 4th-year ESO students, using clear and accessible language, catering to the needs of all students, and attempting to promote critical thinking. Additionally, throughout the pòdcast creation process, learning will be reinforced with other activities requiring active student participation. With this proposal, it is expected that by using technology such as podcasts, students will be motivated, providing them with a positive and enriching learning experience, as well as developing research, analysis, and communication skills through meaningful learning about the Spanish Civil War en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Guerra Civil ca
dc.subject.other Pòdcast ca
dc.subject.other Treball per projectes ca
dc.subject.other Educació Secundària Obligatòria ca
dc.subject.other Spanish Civil War ca
dc.subject.other Cooperative Work ca
dc.subject.other Project-based ca
dc.title Memòries sonores: un podcast sobre la Guerra Civil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:23Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics