[cat] L’estudi de la creativitat històricament, ha tengut més presència en l’àmbit
artístic dins la literatura i ha quedat relegada a una competència de segona
categoria. Treballar el pensament creatiu a les aules resulta tot un repte per a
la comunitat educativa. Nogensmenys, és amplia la recerca científica que
correlaciona de manera positiva l’estimulació de la creativitat per a millorar
l’aprenentatge. En primer lloc es realitzarà una revisió bibliogràfica de la relació
entre la creativitat i el desenvolupament de l’aprenentatge. En segon lloc, i la
finalitat d’aquest treball és precisament elaborar una proposta educativa per a
treballar dins les aules basada en metodologia innovadora que permeti el
desenvolupament de la creativitat en l’alumnat i alhora estimular l’aprenentatge.
D’aquesta manera es planteja una proposta metodològica per a aplicar-la a
l’estimulació de la creativitat com a model per a treballar situacions
d’aprenentatge que abordin matèries i continguts diversos en educació
secundària.
[eng] The study of creativity has always been approached from an artistic point of
view in literature and has been relegated to second-class competition. Work
regarding creative thinking becomes a challenge in classrooms. However, it
broadens scientific research which positively correlates the stimulation of
creativity to improve learning. First of all, there will be a bibliographic review of
the relationship between creativity and the development of learning. Secondly,
and the purpose of this work is precisely to draw up an educational proposal to
work within classrooms based on innovative methodology that has been shown
to be effective empirically. In this way, strategies are to be drawn up, made
known and implemented for using a methodological proposal to apply it to the
stimulation of creativity as a model for working learning situations that address
diverse subjects and content in primary education