[cat] En els darrers anys, les dades obtingudes sobre la salut mental de l’alumnat
adolescent són cada cop més preocupants. S’ha observat un augment en la
prevalença de patologies lligades a la salut mental, majoritàriament en trastorns
d’ansietat, depressió i de comportament. Aquestes patologies es poden lligar als
alts nivells d’estrès dels pacients i a la seva manca d’estratègies i eines per a la
seva correcta gestió. Per estudiar aquesta temàtica, es realitzarà una revisió
bibliogràfica; a més d’una enquesta sobre l’estrès a alumnat de secundària d’un
centre de la nostra comunitat autònoma.
Rere la recerca i la revisió de la problemàtica actual, es presenta una proposta
que pretén incorporar l’aprenentatge d’estratègies i eines per a la gestió de
l’estrès al dia a dia de les aules de secundària. En aquesta proposta, es
plantegen diferents activitats de diferents tècniques per a l’aprenentatge
emocional i la gestió d’estímuls estressors, incorporades a l’horari escolar de
l’alumnat. Així, l’objectiu d’aquesta proposta és dotar a l’alumnat d’unes millors
competències emocionals i d’una òptima gestió emocional, per tal de promoure
el seu benestar emocional i prevenir alteracions patològiques de la seva salut
mental
[eng] In the last few years, statistics reflecting the mental health of adolescent pupils
have become increasingly worrying. An increase in the prevalence of mental
health disorders has been observed. These are mostly related to anxiety,
depression and behavioural disorders. These pathologies can be linked to the
high levels of stress of patients and their lack of strategies and tools to manage
them. In order to study this topic, a literature review will be carried out, as well as
a survey on stress among secondary school students in a centre in our
autonomous community.
4
Following the research and the review of the current problems, a proposal is
presented which aims to incorporate the learning of strategies and tools for stress
management in secondary school classrooms. In this proposal, different activities
are proposed using different techniques for emotional learning and stress
management, incorporated into the pupils' school timetable. Thus, the aim of this
proposal is to provide students with better emotional skills and optimal emotional
management, to promote their well-being and prevent potential disorders in their
mental health