Estratègies per a la gestió de l'estrès en l'alumnat de secundària: proposta d'actuació des de l'aula

Show simple item record

dc.contributor Baquero Toledo, Esther
dc.contributor.author Mateu Capó, Caterina Isabel
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T09:48:16Z
dc.date.available 2025-03-13T09:48:16Z
dc.date.issued 2024-06-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169362
dc.description.abstract [cat] En els darrers anys, les dades obtingudes sobre la salut mental de l’alumnat adolescent són cada cop més preocupants. S’ha observat un augment en la prevalença de patologies lligades a la salut mental, majoritàriament en trastorns d’ansietat, depressió i de comportament. Aquestes patologies es poden lligar als alts nivells d’estrès dels pacients i a la seva manca d’estratègies i eines per a la seva correcta gestió. Per estudiar aquesta temàtica, es realitzarà una revisió bibliogràfica; a més d’una enquesta sobre l’estrès a alumnat de secundària d’un centre de la nostra comunitat autònoma. Rere la recerca i la revisió de la problemàtica actual, es presenta una proposta que pretén incorporar l’aprenentatge d’estratègies i eines per a la gestió de l’estrès al dia a dia de les aules de secundària. En aquesta proposta, es plantegen diferents activitats de diferents tècniques per a l’aprenentatge emocional i la gestió d’estímuls estressors, incorporades a l’horari escolar de l’alumnat. Així, l’objectiu d’aquesta proposta és dotar a l’alumnat d’unes millors competències emocionals i d’una òptima gestió emocional, per tal de promoure el seu benestar emocional i prevenir alteracions patològiques de la seva salut mental ca
dc.description.abstract [eng] In the last few years, statistics reflecting the mental health of adolescent pupils have become increasingly worrying. An increase in the prevalence of mental health disorders has been observed. These are mostly related to anxiety, depression and behavioural disorders. These pathologies can be linked to the high levels of stress of patients and their lack of strategies and tools to manage them. In order to study this topic, a literature review will be carried out, as well as a survey on stress among secondary school students in a centre in our autonomous community. 4 Following the research and the review of the current problems, a proposal is presented which aims to incorporate the learning of strategies and tools for stress management in secondary school classrooms. In this proposal, different activities are proposed using different techniques for emotional learning and stress management, incorporated into the pupils' school timetable. Thus, the aim of this proposal is to provide students with better emotional skills and optimal emotional management, to promote their well-being and prevent potential disorders in their mental health en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Estrès ca
dc.subject.other Educació emocional ca
dc.subject.other Competències emocionals ca
dc.subject.other Estratègies d’afrontament ca
dc.subject.other Gestió emocional ca
dc.subject.other Stress ca
dc.subject.other Emotional education ca
dc.subject.other Emotional competences ca
dc.subject.other Coping strategies ca
dc.subject.other Emotional management ca
dc.title Estratègies per a la gestió de l'estrès en l'alumnat de secundària: proposta d'actuació des de l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:29Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics