[cat] Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) analitza la integració de la literatura infantil en l'ensenyament de
l'anglès com a llengua estrangera en educació primària, amb un enfocament especial en l'adquisició
de vocabulari. Es realitza una revisió exhaustiva de la literatura existent per identificar els beneficis
pedagògics dels llibres il·lustrats i es proposen criteris per a la seva selecció adequada. A més, es
presenta una situació d'aprenentatge que inclou activitats pràctiques i col·laboratives per reforçar el
vocabulari après. Els resultats mostren que l'ús de literatura infantil facilita l'adquisició de vocabulari
en un context significatiu, promovent així un aprenentatge més efectiu i durador. La discussió inclou
una anàlisi detallada dels criteris de selecció dels llibres, destacant la importància de triar materials
que s'ajustin a les necessitats educatives i als interessos dels alumnes.
[eng] This Final Degree Project (FDP) analyzes the integration of children's literature in teaching English as
a foreign language in primary education, with a special focus on vocabulary acquisition. An extensive
review of existing literature is conducted to identify the pedagogical benefits of illustrated books, and
criteria for their appropriate selection are proposed. Additionally, a learning situation is presented
that includes practical and collaborative activities to reinforce the acquired vocabulary. The results
show that the use of children's literature facilitates vocabulary acquisition in a meaningful context,
promoting more effective and lasting learning. The discussion includes a detailed analysis of book
selection criteria, highlighting the importance of choosing materials that meet educational needs and
student interests.