La impressió 3D com a recurs didàctic en l'aprenentatge de la Física i la Química

Show simple item record

dc.contributor Nadal Riera, Margarita
dc.contributor.author Pagan Galbarro, Carlos
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T12:29:22Z
dc.date.available 2025-03-13T12:29:22Z
dc.date.issued 2024-07-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169379
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de fi de màster es centra en l’ús potencial de la tecnologia d’impressió 3D com a recurs didàctic dins l’àrea de la Física i la Química, i amb la possibilitat de ser utilitzada a qualsevol altra disciplina. La impressió 3D es caracteritza per la seva capacitat d’innovació, la personalització dels dissenys i l'eficiència en termes de cost. Els models 3D proporcionen l’oportunitat per millorar l'aprenentatge dels conceptes teòrics i abstractes a través de la manipulació de representacions físiques. L’objectiu principal és dissenyar i implementar models 3D útils com a recurs didàctic en situacions d'aprenentatge. Això inclou, per exemple, la formulació química, on els models poden ajudar a visualitzar estructures moleculars; la construcció de models moleculars, que facilita la comprensió de l'enllaç químic; i experiments de física, on els models 3D poden demostrar principis físics de manera més intuïtiva i interactiva. Més enllà de la seva aplicabilitat pràctica, aquesta perspectiva emfatitza la importància de l'aprenentatge actiu i participatiu, on els alumnes poden experimentar directament amb els objectes, assolint un aprenentatge significatiu. Al mateix temps, la capacitat de personalitzar dissenys permet a la impressió 3D ajustar-se a les demandes específiques del professorat, oferint una gran flexibilitat per adaptar els recursos a les necessitats concretes de la situació d’aprenentatge. Per tant, aquest estudi es proposa com una avaluació del valor que la impressió 3D pot aportar a l'aprenentatge de la Física i Química i del seu impacte en els objectius de desenvolupament sostenible. Per altra banda, tractarem de demostrar que aquesta tecnologia no tan sols millora l'experiència d'aprenentatge dels alumnes, sinó que també ofereix al professorat un nou ventall de recursos que optimitzen el procés educatiu ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Física i química ca
dc.subject.other Impressió 3D ca
dc.subject.other Situació d’aprenentatge ca
dc.subject.other Innovació docent ca
dc.subject.other Metodologies actives ca
dc.title La impressió 3D com a recurs didàctic en l'aprenentatge de la Física i la Química ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:35Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics