Literatura de postguerra a l'aula: l'epistolari com a recurs didàctic a través de la segona Guerra Civil (2036-2039)

Show simple item record

dc.contributor Pol Payeras, Francisca
dc.contributor.author Servera Algaba, Maria Isabel
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-14T10:50:33Z
dc.date.available 2025-03-14T10:50:33Z
dc.date.issued 2024-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169438
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Màster aborda la integració de la didàctica literària en el marc educatiu contemporani, destacant la importància de la competència comunicativa, la memòria històrica i la competència emocional. Mitjançant metodologies actives com l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) i el treball cooperatiu, aquest treball proposa una nova perspectiva en l'ensenyament de la literatura catalana de postguerra, centrada en la figura de Mercè Rodoreda. L'exploració de l'epistolari com a recurs didàctic permet dissenyar una proposta didàctica que no només fomenta la comprensió literària, sinó que també incentiva la reflexió sobre temes socials actuals, com la justícia social i la resistència cultural. A través d'aquesta recerca, es posa de manifest la capacitat transformadora de la literatura per enriquir el desenvolupament integral dels estudiants, promovent una visió crítica i empàtica del món que els envolta. Els resultats esperats inclouen una millora en les habilitats d'expressió escrita, així com un aprofundiment en la comprensió històrica i emocional ca
dc.description.abstract [eng] This Master's Thesis addresses the integration of literary didactics within the contemporary educational framework, highlighting the importance of communicative competence, historical memory, and emotional competence. Through active methodologies such as Problem-Based Learning (PBL) and cooperative work, this thesis proposes a new perspective on the teaching of postwar Catalan literature, centered on the figure of Mercè Rodoreda. The exploration of correspondence as a didactic resource allows for the design of a teaching proposal that not only fosters literary comprehension but also encourages reflection on current social issues, such as social justice and cultural resistance. This research demonstrates the transformative capacity of literature to enrich the integral development of students, promoting a critical and empathetic view of the world around them. The expected results include an improvement in written expression skills, as well as a deeper understanding of historical and emotional contexts ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Didàctica literària ca
dc.subject.other Memòria històrica ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Problemes ca
dc.subject.other Epistolari ca
dc.subject.other Literatura de postguerra ca
dc.subject.other Literary didactics ca
dc.subject.other Historical memory ca
dc.subject.other Problem-Based Learning ca
dc.subject.other Cooperative work ca
dc.subject.other Epistolary ca
dc.title Literatura de postguerra a l'aula: l'epistolari com a recurs didàctic a través de la segona Guerra Civil (2036-2039) ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:39Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics