L’efectivitat dels SAAC per a millorar la participació i l’aprenentatge dels alumnes amb dificultats en l’àmbit de la comunicació a les aules

Show simple item record

dc.contributor Aguilar Mediavilla, Eva María
dc.contributor.author Valenzuela Carrasco, Nerea
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-10T10:14:26Z
dc.date.available 2025-04-10T10:14:26Z
dc.date.issued 2025-04-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169892
dc.description.abstract [cat] Els alumnes amb dificultats comunicatives als centres ordinaris són un dels grups més perjudicats a l’hora de garantir el seu aprenentatge dins les aules per no comptar amb els recursos i amb la formació adient. Per aquest motiu, s’utilitzen els sistemes augmentatius i alternatius de comunicació que són eines dissenyades per a facilitar l’expressió i la comprensió del llenguatge que si s’implementen tan aviat com es pugui, podem millorar significativament la comunicació i la participació dels infants. L’objectiu del present treball és analitzar l’efectivitat dels sistemes alternatius i augmentatius de comunicació per a millorar la participació i l’aprenentatge dels estudiants amb dificultats en l’àmbit de la comunicació a les aules. D’aquesta manera, s’ha dut a terme una revisió sistemàtica dels articles trobats a les bases de dades Mendeley, Eric i Scopus. Els resultats indiquen que l’ús dels SAAC té un impacte positiu en el desenvolupament comunicatiu, cognitiu i social dels infants, ja que augmenten la capacitat de xerrar o la substitueixen, permeten que aquests infants puguin interactuar amb el seu entorn. Així i tot, també es mostra que hi ha una manca de formació adequada entre els docents, fet que dificulta la seva implementació a les aules. ca
dc.description.abstract [eng] Students with communication difficulties in ordinary schools are one of the most affected groups when it comes to guaranteeing their learning in the classroom because they do not have the resources and the appropriate training. For this reason, augmentative and alternative communication systems are used which are tools designed to facilitate the expression and understanding of language that if implemented as soon as possible, we can significantly improve children's communication and participation. The aim of this study is to analyse the effectiveness of alternative and augmentative communication systems to improve the participation and learning of students with difficulties in the field of communication in the classroom. In this way, a systematic review of the articles found in the Mendeley, Eric and Scopus databases has been carried out. The results indicate that the use of AACS has a positive impact on the communicative, cognitive and social development of children, since they increase the ability to talk or replace it, allowing these children to interact with their environment. Even so, it is also shown that there is a lack of adequate training among teachers, which makes it difficult to implement it in the classroom. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació ca
dc.subject.other Aprenentatge ca
dc.subject.other Dificultats comunicatives ca
dc.subject.other Inclusió educativa ca
dc.subject.other Formació del professorat ca
dc.subject.other Augmentative and alternative systems of communication ca
dc.subject.other Learning ca
dc.subject.other Communication difficulties ca
dc.subject.other Educational inclusion ca
dc.subject.other Teacher training ca
dc.title L’efectivitat dels SAAC per a millorar la participació i l’aprenentatge dels alumnes amb dificultats en l’àmbit de la comunicació a les aules ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics