[cat] L'educació experimenta canvis significatius amb l'objectiu de millorar el sistema educatiu i
promoure la formació integral de tots els estudiants. En aquest context, la transició cap a
una escola inclusiva cerca garantir oportunitats d'aprenentatge per a cada individu,
reconeixent les diferències individuals i celebrant la diversitat. Els docents tenen un paper
fonamental en adaptar el procés d'ensenyament a les necessitats, capacitats i fortaleses de
cada estudiant, assegurant així un enfocament educatiu personalitzat. Tot i això, la manca
de preparació específica dels educadors per abordar trastorns com el TDAH pot limitar
l'efectivitat de la inclusió. Cal una major formació contínua i recursos addicionals per donar
suport adequadament a aquests estudiants. En última instància, només a través de la
col·laboració estreta entre docents, pares i professionals es pot aconseguir una integració
reeixida dels estudiants amb TDAH al sistema educatiu, la qual cosa requereix comprensió
profunda i una visió integral de les necessitats dels estudiants des de diverses perspectives.
[eng] Education is undergoing significant changes with the aim of improving the education system
and promoting the comprehensive development of all students. In this context, the transition
towards an inclusive school seeks to ensure learning opportunities for each individual,
recognizing individual differences and celebrating diversity. Teachers play a fundamental role
in adapting the teaching process to the needs, abilities, and strengths of each student, thus
ensuring a personalized educational approach. However, the lack of specific preparation of
educators to address disorders such as ADHD can limit the effectiveness of inclusion.
Greater ongoing training and additional resources are needed to adequately support these
students. Ultimately, only through close collaboration among teachers, parents, and
professionals can successful integration of students with ADHD into the education system be
achieved, requiring a deep understanding and comprehensive vision of students' needs from
various perspectives.