[cat] Aquest Treball de Fi de Grau pretén explorar i destacar la importància de l’ús del joc
com una eina educativa i com un recurs didàctic per millorar l’aprenentatge de les
matemàtiques. Mitjançant l’estudi de teories de renom sobre el joc i les matemàtiques, s’ha
investigat l’efectivitat de tres jocs matemàtics en el desenvolupament cognitiu, social i
emocional dels infants.
El treball es basa en un enfocament metodològic que combina la investigació teòrica
amb l’observació directa a l’aula. Aquest, té l’objectiu d’avaluar la manera en què els jocs
poden facilitar la comprensió i l’adquisició de conceptes i habilitats matemàtiques. Els
resultats confirmen un impacte positiu en el compromís i la motivació dels alumnes, així com
en la seva capacitat per adquirir coneixements matemàtics. Es destaca el potencial dels jocs
com a recurs pedagògic innovador per transformar l’ensenyament de les matemàtiques.
En resum, el treball ofereix una base teòrica i pràctica sobre la integració dels jocs
matemàtics en les aules i promou un aprenentatge més significatiu i motivador pels
estudiants.
[eng] This Final Degree Project aims to explore and highlight the importance of the use of
games as an educational tool and as a didactic resource to improve the learning of
mathematics. Through the study of renowned theories on gambling and mathematics, the
effectiveness of three mathematical games in children’s cognitive, social and emotional
development has been investigated.
The work is based on a methodological approach that combines theoretical research
with direct observation in the classroom. This work aims to assess how games can facilitate
understanding and acquisition of mathematical concepts and skills. The results confirm a
positive impact on the commitment and motivation of students, as well as on their ability to
acquire mathematical knowledge. The potential of games as an innovative pedagogical
resource to transform the teaching of mathematics is highlighted.
In summary, the work offers a theoretical and practical basis on the integration of
mathematical games in the classrooms and promotes a more significant and motivating
learning for students.