El joc com metodologia en les matemàtiques

Show simple item record

dc.contributor Rotger Garcia, Lucia
dc.contributor.author Sintes Nicolau, Marina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-30T11:25:50Z
dc.date.available 2025-04-30T11:25:50Z
dc.date.issued 2025-04-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170114
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau pretén explorar i destacar la importància de l’ús del joc com una eina educativa i com un recurs didàctic per millorar l’aprenentatge de les matemàtiques. Mitjançant l’estudi de teories de renom sobre el joc i les matemàtiques, s’ha investigat l’efectivitat de tres jocs matemàtics en el desenvolupament cognitiu, social i emocional dels infants. El treball es basa en un enfocament metodològic que combina la investigació teòrica amb l’observació directa a l’aula. Aquest, té l’objectiu d’avaluar la manera en què els jocs poden facilitar la comprensió i l’adquisició de conceptes i habilitats matemàtiques. Els resultats confirmen un impacte positiu en el compromís i la motivació dels alumnes, així com en la seva capacitat per adquirir coneixements matemàtics. Es destaca el potencial dels jocs com a recurs pedagògic innovador per transformar l’ensenyament de les matemàtiques. En resum, el treball ofereix una base teòrica i pràctica sobre la integració dels jocs matemàtics en les aules i promou un aprenentatge més significatiu i motivador pels estudiants. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Project aims to explore and highlight the importance of the use of games as an educational tool and as a didactic resource to improve the learning of mathematics. Through the study of renowned theories on gambling and mathematics, the effectiveness of three mathematical games in children’s cognitive, social and emotional development has been investigated. The work is based on a methodological approach that combines theoretical research with direct observation in the classroom. This work aims to assess how games can facilitate understanding and acquisition of mathematical concepts and skills. The results confirm a positive impact on the commitment and motivation of students, as well as on their ability to acquire mathematical knowledge. The potential of games as an innovative pedagogical resource to transform the teaching of mathematics is highlighted. In summary, the work offers a theoretical and practical basis on the integration of mathematical games in the classrooms and promotes a more significant and motivating learning for students. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 79 - Diversions. Espectacles. Cinema. Teatre. Dansa. Jocs. Esports ca
dc.subject.other Jocs matemàtics ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Motivació en l’aprenentatge ca
dc.subject.other Resources didàctics ca
dc.title El joc com metodologia en les matemàtiques ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics