[cat] El present article explora les reminiscències del fenomen joglaresc a l'antic teatre de la Passió en català. L'activitat dels joglars, protegida per Jaume III de Mallorca en les Lleis Palatines (1337), és susceptible haver deixat unes empremtes en el corpus textual de drames de la Passió catalans, com ho féu en el cas de les Passions de Palatinus (segle XIV) i d'Autun (segle XV). Aquests dos drames francesos són vistos com a deutors d'una composició en vers molt difosa al segle XIII que tradicionalment s'anomena la 'Passion des Jongleurs', una denominació recentment qüestionada per la historiografia del teatre. Reconsiderem l'adeqüació del terme 'Passió dels joglars' que s'ha aplicat per analogia amb la tradició francesa als dos poemes narratius de la Passió que es conserven en català, datats al segle XIV. En aquest context, també centrem la nostra atenció en la hipòtesi de la suposada apropiació de les habilitats joglaresques per la jerarquia eclesiàstica. Intentem mostrar que la utilització de fonts i tradicions comunes ('passionsgeschichtliches Gemeingut' dels segles XIII-XV) per part dels joglars i de l'església apunta més cap a una interrelació que cap a un benefici unilateral. El presente artículo explora las reminiscencias del fenómeno juglaresco en el antiguo teatro de la Pasión en catalán. La actividad de los juglares, protegida por Jaime III de Mallorca en las 'Leyes Palatinas' (1337), es susceptible de haber dejado huella en el corpus textual de los dramas de la Pasión catalanes, como lo hizo en el caso de las Pasiones de Palatinus (siglo XIV) y de Autun' (siglo XV). Estos dos dramas franceses son vistos como deudores de una composición en verso muy difundida en el siglo XIII que tradicionalmente se denomina la 'Passion des Jongleurs', una denominación recientemente cuestionada por la historiografía del teatro. Reconsideramos la adecuación del término 'Pasión de los juglares', que se ha aplicado por analogía con la tradición francesa a los dos poemas narrativos de la Pasión que se conservan en catalán, fechados en el siglo XIV. En este contexto, también centramos nuestra atención en la hipótesis de la supuesta apropiación de las habilidades juglarescas por la jerarquía eclesiástica. Intentamos mostrar que la utilización de fuentes y tradiciones comunes ('passionsgeschichtliches Gemeingut' de los siglos XIII-XV) por parte de los juglares y de la iglesia apunta más hacia una interrelación que hacia un beneficio unilateral.