L'ensenyament de les matemàtiques a secundària i la seva aplicació en el context quotidià

Show simple item record

dc.contributor Bonet Florit, Jaume
dc.contributor.author Pedrosa Porras, Juan José
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-26T09:42:56Z
dc.date.available 2025-05-26T09:42:56Z
dc.date.issued 2024-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170307
dc.description.abstract [cat] Si hagués de posar un títol suggerent a aquesta proposta de TFM, seria: “Matemàtiques? Sí que vull!” S’ha de promoure un apropament de les matemàtiques a l’alumnat de secundària i reconèixer la importància d’aquestes al nostre context quotidià més enllà dels àmbits científic i tecnològic. Disposem d’una normativa (LOMLOE) que incita a extrapolar els aprenentatges cap a una realitat i uns fets quotidians que passen al nostre entorn, i preparar l’alumnat per a un futur immediat que requerirà formació i entendre les realitats del món contemporani, així com participar de manera solidària en el desenvolupament i millora del seu entorn social. Però no és només un incentiu educatiu, la realitat de les diferents professions, sectors, avanços científics i tecnològics, innovació i factors de progrés per a la humanitat, tenen a les matemàtiques com a matèria primera, sense elles no tindríem les claus de tot el que fomenta una millor evolució. Ara bé, què passa entre el jovent? què els espanta tant de les matemàtiques? Potser venen predisposats a veure-les com d’una complexitat avançada al seu coneixement, abans d’una possible explicació, de crear un vincle i intentar entendre-les. Són una generació que va néixer amb els mòbils, la digitalització, Internet, que domina la gamificació, les xarxes socials i que no té massa complicacions amb la informàtica. Venen influenciats pels progenitors a conseqüència de cert desconeixement de les matemàtiques i dels nous elements del nostre present actual? No s’entén que l’alumnat de secundària no contempli les matemàtiques quasi bé com un joc, un repte a on resoldre exercicis és la partida, els encerts són els punts; quan més encertes, millor classificat estàs i més domines el joc, en el nostre cas, les matemàtiques, i si domines les matemàtiques s’obre un ventall d’oportunitats a un món real. Identificar les matemàtiques amb la realitat, que són necessàries i que a més són entretingudes, han de ser incentiu pel seu aprenentatge, i només s’han de trobar les fórmules per demostrar-ho per a què ho assimilin així. Aquestes fórmules han de quedar redactades als corresponents currículums, a les programacions d’aula consensuades per departaments o interdisciplinàries, i quedant reflectits als Plans Generals Anuals (PGA) i podent ser afegits als Projectes Educatius de Centre (PEC) progressivament. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Vida quotidiana ca
dc.subject.other Entorn real ca
dc.subject.other Context ca
dc.subject.other Apropar ca
dc.title L'ensenyament de les matemàtiques a secundària i la seva aplicació en el context quotidià ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:55:44Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics