La didàctica del colonialisme dels segles XIX i XX: proposta de treball a l'aula del fenomen colonial

Show simple item record

dc.contributor Marimon Ribas, Pau
dc.contributor.author Femenía Plaza, Pedro Ricardo
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-26T10:03:40Z
dc.date.available 2025-05-26T10:03:40Z
dc.date.issued 2024-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170308
dc.description.abstract [cat] En un món cada vegada més global i interconnectat les singularitats culturals són cada cop menors. Part de la idiosincràsia d'una nació és el seu idioma i a milers de quilòmetres d'Europa trobam països que parlen llengües originàries d'aquest continent. El colonialisme té molt a dir en aquesta qüestió. Així doncs, l'objectiu d'aquest treball és proposar un cicle de tallers, relacionats amb el fenomen colonial, a través dels quals poder comprendre, fent ús de tècniques d'aprenentatge cooperatiu, el nostre present i com el passat li ha donat forma, a més a més de reflexionar sobre l'existència, o no, del colonialisme en l'actualitat. Per dur-ho a terme serà necessari analitzar el currículum educatiu vigent a Balears i estudiar els principals llibres de text emprats actualment, en tant que constitueixen, encara, el material de suport més comú a les aules. ca
dc.description.abstract [eng] In an increasingly global and interconnected world, cultural singularities are decreasing. Part of a nation's idiosyncrasy is its language and thousands of kilometres away from Europe we find countries that speak European-born languages. Colonialism has a lot to say on this issue. Thus, the aim of this academic work is to propose a cycle of educational workshops, related to the colonial phenomenon, through which to understand, using cooperative learning techniques, our present and how the past has shaped it, as well as reflecting on the existence, or not, of colonialism in today's world. In order to accomplish this, it will be necessary to analyse the educational programme in force in the Balearic Islands and to study the main textbooks currently used, as they still constitute the most common support material in classrooms. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 9 - Geografia i història ca
dc.subject.other Colonialisme ca
dc.subject.other Imperialisme ca
dc.subject.other Diversitat cultural ca
dc.subject.other Didàctica de la història ca
dc.subject.other Colonialism ca
dc.subject.other Imperialism ca
dc.subject.other Cultural diversity ca
dc.subject.other History didactics ca
dc.title La didàctica del colonialisme dels segles XIX i XX: proposta de treball a l'aula del fenomen colonial ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:55:56Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics