[cat] Aquest Treball de Fi de Màster apropa la novel·la Camí de sirga de
Jesús Moncada a l’alumnat de batxillerat a través de la lectura dialògica. La
proposta didàctica segueix els principis de l’aprenentatge dialògic i cerca crear
un context per a l’aprenentatge a partir de la comprensió lectora i
l’aprenentatge col·lectiu. Aquest enfocament es basa en els cercles de lectura,
l’eix vertebrador del projecte educatiu, a partir dels quals sorgeixen reflexions al
voltant de la novel·la i les seves interpretacions.
Amb aquest plantejament, es pretén no només millorar la competència
lectora de l’alumnat, sinó també despertar el seu interès per la literatura
catalana contemporània i potenciar la seva capacitat de reflexió amb l’intercanvi
d’idees i l’enriquiment mutu a través del diàleg. La lectura dialògica permet als
estudiants explorar diversos temes i problemàtiques plantejades a l'obra,
connectant-los amb el seu context històric i social i amb les seves experiències
personals. A més, la proposta inclou la creació d'un dossier de lectura on es
recullen les reflexions, interpretacions i anàlisis dels estudiants, i la realització
de diferents tasques que faciliten una avaluació contínua i formativa del seu
progrés.