Integració dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en l'educació: aprenentatge basat en reptes en la matèria d'economia i emprenedoria

Show simple item record

dc.contributor Martínez Gavalda, Noelia
dc.contributor.author Paredes Compán, Laura
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-26T11:53:57Z
dc.date.available 2025-05-26T11:53:57Z
dc.date.issued 2024-06-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170313
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball Final de Màster té com a finalitat implementar una metodologia activa i significativa per integrar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a l'aula, especialment en la matèria d'economia i emprenedoria del primer curs de Batxillerat. Prenent com a punt de partida la recent declaració de Menorca com a Patrimoni Mundial de la UNESCO, es planteja un repte als alumnes per abordar temes relacionats amb els ODS, el desenvolupament sostenible, l'impacte econòmic de la declaració de Menorca com a Patrimoni Mundial i la ciutadania responsable. Partint dels objectius establerts a l’Agenda 2030 i de la designació de Menorca com a Patrimoni Mundial, s'explorarà com aquest reconeixement pot influir en el desenvolupament i la sostenibilitat de l'illa. La proposta didàctica plantejada es fonamenta en l’aprenentatge basat en reptes des d’on a través de diverses missions es permetrà als estudiants comprendre i identificar-se amb un cas real i proper, per assolir el repte inicial plantejat, afavorint així un aprenentatge significatiu. S'utilitzaran exemples concrets per elaborar supòsits aplicables a Menorca, proporcionant una perspectiva pràctica i contextualitzada. L'anàlisi territorial i la coordinació dels actors locals permetrà entendre com la designació de Patrimoni Mundial pot ser una palanca de transformació econòmica i de preservació del patrimoni. Es posarà èmfasi en la importància de la col·laboració necessària entre els sectors públic i privat per aprofitar el patrimoni com a recurs per al desenvolupament sostenible. Amb aquesta proposta, se cerca que els estudiants comprenguin la relació entre el patrimoni local, el desenvolupament econòmic i la sostenibilitat, integrant aquests coneixements amb els ODS per promoure la col·laboració i la responsabilitat ciutadana en l’assoliment dels objectius de desenvolupament sostenible. ca
dc.description.abstract [eng] This Master's Thesis aims to implement an active and meaningful methodology to integrate the Sustainable Development Goals (SDGs) into the classroom, especially in the subject of economics and entrepreneurship in the 1st year of baccalaureate. Taking as a starting point the recent declaration of Menorca as a UNESCO World Heritage Site, students are challenged to address issues related to the SDGs, sustainable development, the economic impact of the declaration of Menorca as a World Heritage Site and responsible citizenship. Based on the goals set out in the 2030 Agenda and the designation of Menorca as a World Heritage Site, we will explore how this recognition can influence the development and sustainability of the island. The proposed didactic proposal is based on challenge-based learning, from where through various missions will enable students to will be able to understand and identify with a real and close case, to achieve the initial challenge posed, thus promoting meaningful learning. Concrete examples will be used to elaborate scenarios applicable in Menorca, providing a practical and contextualized perspective. Territorial analysis and coordination of local actors will allow understanding how World Heritage designation can be a lever for economic transformation and heritage preservation. Emphasis will be placed on the importance of collaboration between the public and private sectors to take advantage of heritage as a resource for sustainable development. With this proposal, the aim is for students to understand the relationship between local heritage, economic development and sustainability, integrating this knowledge with the SDGs to promote collaboration and citizen responsibility in achieving the Sustainable Development Goals. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other ODS ca
dc.subject.other Patrimoni mundial ca
dc.subject.other Economia sostenible ca
dc.subject.other Desenvolupament ca
dc.subject.other Ciutadans responsables ca
dc.subject.other SDGs ca
dc.subject.other World heritage ca
dc.subject.other Economy ca
dc.subject.other Sustainable development ca
dc.subject.other Responsible citizens ca
dc.title Integració dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en l'educació: aprenentatge basat en reptes en la matèria d'economia i emprenedoria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:56:05Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics