[cat] Durant les classes d'anglès és fàcil caure en la descontextualització, els alumnes
aprenen les estructures gramaticals, però no les posen en pràctica en un entorn
real. Així mateix, l'aprenentatge està enfocat de manera acumulativa, en cas de no
haver assolit el tema anterior és complicat poder continuar endavant, obstaculitzant
reenganxar alumnes que poden haver passat un mal període d'aprenentatge. Amb
la nova Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOMLOE) s'ha intentat
corregir les mancances existents, donant significat i context a les situacions
d'aprenentatge. Així i tot, no resol la problemàtica de la continuïtat de l'assignatura.
Per aquest motiu, és necessari aportar als alumnes un espai on puguin
desenvolupar la seva formació des del seu propi punt de partida. La lectura i la
conversació són bons punts inicials, però no és fàcil que cridin l'atenció dels
alumnes. És complex donar significat i motiu a les activitats (la qual cosa és vital
pels estudiants), a més en la pràctica no es combinen amb la resta d'habilitats
necessàries per assolir la competència lingüística desitjada.
Durant el treball es crearà una proposta didàctica basada en utilitzar elements del
teatre a la classe d'anglès. Les activitats d'aquesta naturalesa proporcionen als
estudiants l'oportunitat d'aplicar les seves habilitats lingüístiques, ja apreses, en un
context significatiu, on poden ser millorades. L'aprenentatge és actiu, els estudiants
són actors del seu propi procés. La fluïdesa oral es podrà veure millorada, ja que
obtindran un model de parla creat per ells mateixos. Els objectius estan enfocats a
fomentar la creativitat i l'expressió per tal d'aconseguir incrementar la confiança
personal.
Es pretén crear diferents projectes al final de cada situació d'aprenentatge, amb
activitats com la dramatització, la improvisació, els jocs de rols, les lectures
dramatitzades, anàlisi i comprensió del text, i la creació col·laborativa d'obres
teatrals. L'objectiu final serà la creació d'una obra teatral a final de curs. Els exercicis
es podran adaptar als diferents nivells dins l'aula, per tal de fomentar la inclusió de
tot l'alumnat. A més, es fomentarà la reflexió crítica i l'avaluació entre iguals per
millorar contínuament el procés d'aprenentatge.