El teatre com a vehicle de l’ensenyament de llengües estrangeres

Show simple item record

dc.contributor Cantamisa Mercadal, Marta
dc.contributor.author Mascaró Collins, Alison Rosa
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-26T12:26:31Z
dc.date.issued 2024-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170316
dc.description.abstract [cat] Durant les classes d'anglès és fàcil caure en la descontextualització, els alumnes aprenen les estructures gramaticals, però no les posen en pràctica en un entorn real. Així mateix, l'aprenentatge està enfocat de manera acumulativa, en cas de no haver assolit el tema anterior és complicat poder continuar endavant, obstaculitzant reenganxar alumnes que poden haver passat un mal període d'aprenentatge. Amb la nova Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOMLOE) s'ha intentat corregir les mancances existents, donant significat i context a les situacions d'aprenentatge. Així i tot, no resol la problemàtica de la continuïtat de l'assignatura. Per aquest motiu, és necessari aportar als alumnes un espai on puguin desenvolupar la seva formació des del seu propi punt de partida. La lectura i la conversació són bons punts inicials, però no és fàcil que cridin l'atenció dels alumnes. És complex donar significat i motiu a les activitats (la qual cosa és vital pels estudiants), a més en la pràctica no es combinen amb la resta d'habilitats necessàries per assolir la competència lingüística desitjada. Durant el treball es crearà una proposta didàctica basada en utilitzar elements del teatre a la classe d'anglès. Les activitats d'aquesta naturalesa proporcionen als estudiants l'oportunitat d'aplicar les seves habilitats lingüístiques, ja apreses, en un context significatiu, on poden ser millorades. L'aprenentatge és actiu, els estudiants són actors del seu propi procés. La fluïdesa oral es podrà veure millorada, ja que obtindran un model de parla creat per ells mateixos. Els objectius estan enfocats a fomentar la creativitat i l'expressió per tal d'aconseguir incrementar la confiança personal. Es pretén crear diferents projectes al final de cada situació d'aprenentatge, amb activitats com la dramatització, la improvisació, els jocs de rols, les lectures dramatitzades, anàlisi i comprensió del text, i la creació col·laborativa d'obres teatrals. L'objectiu final serà la creació d'una obra teatral a final de curs. Els exercicis es podran adaptar als diferents nivells dins l'aula, per tal de fomentar la inclusió de tot l'alumnat. A més, es fomentarà la reflexió crítica i l'avaluació entre iguals per millorar contínuament el procés d'aprenentatge. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Teatre ca
dc.subject.other Aprenentatge contextualitzat ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.title El teatre com a vehicle de l’ensenyament de llengües estrangeres ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:56:07Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics