[cat] Partint del mandat legal de fer un Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA)
s’ha plantejat una investigació sobre què és i quina evidència científica el
sustenta. Al trobar que moltes directrius del DUA coincideixen amb l'estàndard
d’accessibilitat web, s’ha aprofundit aquesta línia de recerca. Proporcionar
opcions per a la percepció per via visual és una de les pautes DUA a on més
podem aportar des de les matèries artístiques. Tota la proposta gira entorn del
llenguatge visual i proposa una recerca sobre sistemes pictogràfics de
comunicació. A partir d’això s’ha fet una anàlisi de recursos educatius,
especialment dels adreçats a l'Atenció de la Diversitat. Les troballes han donat
peu a una proposta d’actuació per sistematitzar i normalitzar la creació de
recursos educatius des del Disseny Universal de l’Aprenentatge. S’ha posat
especial atenció en com oferir opcions visuals de la informació a l'alumnat i
fer-ho amb qualitat.
[eng] Based on the legal mandate to implement Universal Design for Learning (UDL),
this research considers what it is and what scientific evidence supports it.
Finding that many UDL guidelines coincide with the web accessibility standards,
this line of research has been deepened. Providing options for visual perception
is one of the UDL guidelines where we can contribute more from art subjects.
The entire proposal deals with visual language and proposes an investigation
into pictographic communication systems. Based on this, an analysis of
educational resources is made, especially those aimed at the Attention of
Individual Differences. The findings have given rise to a proposal for action to
systematize and standardize the creation of educational resources based on
Universal Design for Learning. Special attention has been paid to how to offer
visual information options to students and how to do it with quality.