Explicar-se visualment. Sistemes Pictogràfics de Comunicació per al Disseny Universal de l'Aprenentatge

Show simple item record

dc.contributor Ramon Bordoi, Caterina
dc.contributor.author González Socias, Sara
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-06-02T06:08:55Z
dc.date.available 2025-06-02T06:08:55Z
dc.date.issued 2023-07-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170356
dc.description.abstract [cat] Partint del mandat legal de fer un Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA) s’ha plantejat una investigació sobre què és i quina evidència científica el sustenta. Al trobar que moltes directrius del DUA coincideixen amb l'estàndard d’accessibilitat web, s’ha aprofundit aquesta línia de recerca. Proporcionar opcions per a la percepció per via visual és una de les pautes DUA a on més podem aportar des de les matèries artístiques. Tota la proposta gira entorn del llenguatge visual i proposa una recerca sobre sistemes pictogràfics de comunicació. A partir d’això s’ha fet una anàlisi de recursos educatius, especialment dels adreçats a l'Atenció de la Diversitat. Les troballes han donat peu a una proposta d’actuació per sistematitzar i normalitzar la creació de recursos educatius des del Disseny Universal de l’Aprenentatge. S’ha posat especial atenció en com oferir opcions visuals de la informació a l'alumnat i fer-ho amb qualitat. ca
dc.description.abstract [eng] Based on the legal mandate to implement Universal Design for Learning (UDL), this research considers what it is and what scientific evidence supports it. Finding that many UDL guidelines coincide with the web accessibility standards, this line of research has been deepened. Providing options for visual perception is one of the UDL guidelines where we can contribute more from art subjects. The entire proposal deals with visual language and proposes an investigation into pictographic communication systems. Based on this, an analysis of educational resources is made, especially those aimed at the Attention of Individual Differences. The findings have given rise to a proposal for action to systematize and standardize the creation of educational resources based on Universal Design for Learning. Special attention has been paid to how to offer visual information options to students and how to do it with quality. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Disseny Universal de l’Aprenentatge ca
dc.subject.other Accessibilitat ca
dc.subject.other Sistemes Pictogràfics de Comunicació ca
dc.subject.other Universal Design for Learning ca
dc.subject.other Accessibility ca
dc.subject.other Pictographic Communication Systems ca
dc.title Explicar-se visualment. Sistemes Pictogràfics de Comunicació per al Disseny Universal de l'Aprenentatge ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2024-06-03T11:29:06Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics