| dc.contributor | Seguí Rubio, Alejandro | |
| dc.contributor.author | Alzamora Pujadas, Maria Magdalena | |
| dc.date | 2024 | |
| dc.date.accessioned | 2025-06-02T12:17:45Z | |
| dc.date.available | 2025-06-02T12:17:45Z | |
| dc.date.issued | 2024-07-09 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/170375 | |
| dc.description.abstract | [cat] L’IES Albuhaira acull la formació de dues famílies professionals d’FP unides per la salut: la família fisicoesportiva i la família sanitària. Els perfils professionals que se’n deriven juguen un paper cabdal en l’educació per a la salut i promoció d’estils de vida saludables. A través de la metodologia de l’aprenentatge-servei (APS), l’alumnat podria participar en l’organització d’una fireta de salut en què aprendria nous continguts mentre oferiria un servei a la comunitat. Així, en el present treball, es desenvolupa el projecte d’APS d’organització d’una fireta de salut comunitària en què l’alumnat de tots els cicles formatius de l’IES Albuhaira podrien adquirir competències socials i de treball interdisciplinari mentre posen en pràctica habilitats apreses al llarg del curs. Alhora la comunitat rebria un servei de qualitat i adaptat a les necessitats actuals de la societat (actuacions d’educació per a la salut i de promoció d’estils de vida saludables). S’han descrit totes les fases del projecte perquè la fireta de salut pugui ser una realitat en el context de l’IES Albuhaira: la identificació de l’interès, l’esbós del projecte, l’establiment de relacions, la planificació amb el grup, l’execució amb el grup, la valoració comunitària del servei i l’avaluació tant amb el grup d’alumnes com amb l’equip educatiu. S’ha plantejat l’Ajuntament de Muro com a col·laborador del projecte i s’han descrit cadascuna de les propostes intermodulars que podria aportar cada grup-classe, tot relacionant-les amb els continguts curriculars, competències terminals i resultats d’aprenentatge que estableix la normativa de referència de cada cicle. S’ha fet palès en la importància de l’avaluació, sobretot l’autoavaluació; de la qual s’espera que se’n puguin generar reflexions tant individuals com col·lectives. Amb tot, la fireta de salut podria ser una oportunitat: per l’alumnat conèixer de primera mà què pot aportar com individu a la societat mentre adquireix nous aprenentatges; per a la comunitat que es beneficiaria del servei; i per al centre, que passaria de ser un referent educatiu a ser també un referent en salut. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
| dc.subject.other | Aprenentatge servei | ca |
| dc.subject.other | Formació professional | ca |
| dc.subject.other | Promoció de la salut | ca |
| dc.title | Projecte d'aprenentatge-servei: organització d'una fireta de salut comunitària per a l'adquisició de competències socials i de treball interdisciplinari als cicles formatius de les famílies fisicoesportiva i sanitària de l'IES Albuhaira | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2025-01-22T10:56:11Z | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess |