dc.contributor.author |
Alegre, J. |
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dc.contributor.author |
Cladera, M. |
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dc.date.accessioned |
2025-07-31T07:56:20Z |
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dc.identifier.citation |
Alegre, J. i Cladera, M. (2006). Repeat Visitation in Mature Sun and Sand Holiday Destinations. Journal of Travel Research, 44(3), 288-297. https://doi.org/10.1177/0047287505279005 |
ca |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/171008 |
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dc.description.abstract |
[spa] Los destinos europeos de sol y playa que emergieron en el Mediterráneo en los años sesenta, se están enfrentando actualmente a la competencia de nuevos destinos y a nuevas demandas de los turistas. Una de las principales características de estos destinos es el fenómeno de la repetición de la visita. Este trabajo analiza el efecto que la tasa de repetición de la visita tiene sobre la intención de retorno al destino y sobre el nivel de satisfacción del turista. Los resultados muestran el hecho de aunque los turistas repetidores es más probable que vuelvan a visitar el destino, el principal determinante de la intención de retorno es el nivel de satisfacción. En segundo lugar, la tasa de repetición de la visita tiene sólo un efecto limitado sobre la satisfacción global. Las conclusiones también apuntan que el interés de los turistas por el producto de sol y playa continúa, así como también muestran la necesidad de que los componentes básicos del producto ofrezcan niveles de calidad elevados para que se mantenga la lealtad del cliente. |
es |
dc.description.abstract |
[eng] European sun and sand holiday destinations that emerged in the Mediterranean in the 1960s are currently facing competition from both new destinations and new tourist demands. One of the main characteristics of these destinations is the phenomenon of repeat visitation. This article analyzes the effect that repeat visitation rates have on the intention to revisit the destination and on tourists’ level of satisfaction. The results show firstly that despite the fact that repeat visitors are more likely to make a further visit to a destination, its main determinant is a high level of satisfaction. Secondly, the repeat visitation rate has only a limited effect on overall satisfaction. The study’s conclusions also point to a tourists’ continued interest in sun and sand products, as well as highlight a need for the product’s basic components to offer high quality levels to maintain client loyalty. |
en |
dc.format |
application/pdf |
en |
dc.format.extent |
288-297 |
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dc.publisher |
Sage |
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dc.relation |
info:eu-repo/grantAgreement/MICYT//SEC2002-01512/[ES] |
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dc.relation.ispartof |
Journal of Travel Research, 2006, vol. 44, num.3, p. 288-297 |
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dc.rights |
all rights reserved |
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dc.subject.classification |
338 - Situació econòmica. Política econòmica. Gestió, control i planificació de l'economia. Producció. Serveis. Turisme. Preus |
ca |
dc.subject.other |
338 - Economic situation. Economic policy. Management of the economy. Economic planning. Production. Services. Prices |
en |
dc.title |
Repeat Visitation in Mature Sun and Sand Holiday Destinations |
en |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
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dc.type |
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion |
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dc.type |
Article |
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dc.date.updated |
2025-07-31T07:56:21Z |
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dc.subject.keywords |
Repeat visitation |
en |
dc.subject.keywords |
Satisfaction |
en |
dc.subject.keywords |
Destination loyalty |
en |
dc.subject.keywords |
Mature destinations |
en |
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
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dc.identifier.doi |
https://doi.org/10.1177/0047287505279005 |
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