[cat] Aquest treball de fi de grau està elaborat per dissenyar i reafirmar que, un cançoner pot ser una eina inclusiva i beneficiosa pel desenvolupament del llenguatge en una aula per a infants d’un any. Tenint en compte la importància d’estimular el llenguatge des dels primers anys de vida, l’ús de la música i les cançons poden ser beneficiosos per fomentar la comunicació tant verbal com no verbal, treballant així l’adquisició del llenguatge i la comprensió auditiva fent ús d’estratègies per millorar aquest benefici lingüístic, com la repetició de lletres i sons, la incorporació de gestos i moviments corporals i la creació d’un ambient d’aprenentatge basat en estímuls auditius i visuals.
La metodologia emprada se centrarà en un treball de planificació d’una intervenció professional, on es dissenyarà un cançoner universal per a una aula d’infants d’un any amb l’objectiu de desenvolupar el seu llenguatge de manera inclusiva.
[eng] This bachelor's thesis is designed to show that a songbook can be an inclusive and beneficial tool for language development in a classroom for one-year-old children. Taking into account the importance of stimulating language from the earliest years of life, the use of music and songs can be beneficial in promoting both verbal and non-verbal communication, thus working on language acquisition and auditory comprehension by using strategies to enhance this linguistic benefit, such as the repetition of letters and sounds, the incorporation of gestures and body movements, and the creation of a learning environment based on auditory and visual stimuli.
The methodology employed will focus on planning a professional intervention, where a universal songbook will be designed for a classroom of one-year-old children with the aim of developing their language in an inclusive manner.