[cat] A causa de les demandes de la societat actual, ens trobem amb una nova perspectiva educativa, la qual suposa un canvi en el sistema educatiu. Aquesta apareix amb diversos propòsits i objectius diferents dels quals hi havia fins ara, provocant l'aparició de metodologies innovadores a les escoles, i, deixant una mica enrere les tradicionals. El treball per ambients d'aprenentatge dedicats a l'art, ha estat una opció de canvi. Aquest té la finalitat d'oferir als infants una educació a on ells mateixos siguin els protagonistes dels seus propis aprenentatges, a on les experiències juguen un paper molt important, a on la manipulació i l'experimentació són punts claus per arribar a desenvolupar les capacitats dels infants. Es tracta d'una educació flexible, activa, oberta, innovadora i enriquidora a on es respecten els interessos, les necessitats i els ritmes evolutius de cada un dels d’ells. A partir d'un estudi de camp de centres que apliquen aquest model educatiu, com són: el CEIP el Viver, a Palma, el CEIP Puig de Lloseta, a Lloseta i l'escola pública Robines, a Binissalem, s'han extret evidències del debat sorgit i de perspectives reals sobre l'aplicació dels ambients d'aprenentatge a les aules d'infantil.
[eng] Due to the demands of today's society, we are faced with a new educational perspective, which means a change in the educational system. This appears with various purposes and objectives different from those that existed until now, causing the appearance of innovative methodologies in schools, and leaving the traditional ones behind a little. The work for learning environments dedicated to art has been an option for change. This has the purpose of offering children an education where they themselves are the protagonists of their own learning, where experiences play a very important role, where manipulation and experimentation are key points to develop abilities of children It is a flexible, active, open, innovative and enriching education where the interests, needs and evolutionary rhythms of each one of them are respected. Based on a field study of centers that apply this educational model, such as: the CEIP el Viver, in Palma, the CEIP Puig de Lloseta, in Lloseta and the public school Robines, in Binissalem, evidence has been extracted of the debate that arose and of real perspectives on the application of learning environments in kindergarten classrooms.