[cat] L'activitat física a l'Educació Infantil és un aspecte molt important per al desenvolupament
dels infants en la seva primera etapa. D'aquesta manera el que pretenc és donar un mica més
de visibilitat i importància tant a la psicomotricitat com al joc. Donar l'oportunitat de poder
observar que amb aquestes eines es pot treballar l'alfabetització i gestió emocional, per
aconseguir el benestar emocional dels infants. Però us podreu demanar, com es treballen
aquestes emocions? En primer lloc, el que m'agradaria fer és començar a introduir aquestes
emocions, és a dir, prendre consciència emocional sobre aquestes, ja que és un dels aspectes
fonamentals per, en segon lloc, treballar la regulació de les mateixes emocions. Totes
aquestes emocions i sentiments que experimenten i que es van desenvolupant al llarg de tota
la vida de l'infant i poden anar treballant-se en família i en l'escola des d'edats primerenques.
Un altre dels aspectes fonamentals de tot aquest treball és el rol que pren el/la docent quan
parlem de la consciència i sobretot de la gestió de saber com treballar-ho a través d’una
proposta didàctica.
[eng] Physical activity in Early Childhood Education is a very important aspect for the
development of children in their first stage. In this way, the aim is to give greater visibility
and importance to both psychomotor activity and play. To give the opportunity to observe
that with these children it is possible to work on emotional literacy and management, in order
to achieve the emotional wellbeing of the infants. But we could ask ourselves, how do we
work on these emotions? Firstly, what I would like to do is to begin to introduce these
emotions, that is to say, to be emotionally aware of them, as this is one of the fundamental
aspects in order to, secondly, work on their regulation. All these emotions and feelings that
are experienced and developed throughout the child's life can be worked on in the family and
at school from an early age. Another of the functional aspects of all this work is the role of
the teacher when talking about awareness and above all the management of knowing how to
work on it through a didactic proposal.