[cat] Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) investiga les estratègies de comunicació utilitzades pels nens amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). S'han analitzat les característiques generals d'aquests nens, les seves habilitats de comunicació i interacció social, i la importància del llenguatge en el seu desenvolupament. S'ha prestat una atenció especial als sistemes de Comunicació Augmentativa i Alternativa (SAAC), en particular els pictogrames, així com al llenguatge bimodal i el paper de les Unitats Volants d'Atenció a la Inclusió (UVAI). La investigació és una revisió exhaustiva de la literatura per identificar les pràctiques més efectives en la comunicació de nens amb TEA. Els resultats d’aquesta investigació mostra quines són les estratègies significativament més positives per a desenvolupar les habilitats comunicatives i la interacció social d'aquests infants. Aquest TFG ofereix recomanacions pràctiques per a educadors i professionals de la salut sobre com implementar de manera efectiva els SAAC i el llenguatge bimodal. També destaca la necessitat de formació continuada per als professionals implicats en l'educació i la importància d'una col·laboració estreta entre escoles i famílies per maximitzar els beneficis de les intervencions comunicatives.