Innovació educativa: les emocions a través de la literatura infantil

Show simple item record

dc.contributor Oliver Barceló, María del Mar
dc.contributor.author Enrich Pons, Aina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-09-23T07:05:43Z
dc.date.available 2025-09-23T07:05:43Z
dc.date.issued 2025-09-23
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171380
dc.description.abstract [cat] El present treball de fi de grau parteix de la creació d’una innovació educativa centrada en el desenvolupament de la intel·ligència emocional a través de la literatura infantil, la qual es troba contextualitzada dins una aula de cinc anys del CEIP Rafal Vell. La idea sorgeix de les observacions realitzades durant les primeres setmanes de pràctiques, les quals ens han permès poder observar les dificultats experimentades pel grup d’infants entorn la gestió de conflictes, l’autoconeixement, així com del reconeixement i gestió de les pròpies emocions. Aquest treball té com a finalitat el disseny d’una proposta didàctica, la qual s’ha vist desenvolupada al llarg de sis intervencions, cada una d’elles parteixen de la narració d’un conte com a font d’aprenentatge, amb l’objectiu d’introduir una nova emoció dins cada una d’elles. Per portar-ho a terme, s’ha fet una recerca acurada de diferents referents teòrics, els quals ens han ajudat dins el posterior disseny de la proposta. El transcurs de les sessions ha ajudat als infants a establir majors coneixements entorn les emocions tractades, així com en la gestió d’aquestes. A més a més, s’ha pogut observar la importància de la introducció de la literatura infantil com a material didàctic per a fomentar la reflexió, el debat i l’aprenentatge entorn aquesta intel·ligència. En definitiva, el treball de les emocions des de primerenques edats és essencial dins la construcció i el creixement de les persones, a causa d’això, la introducció d’aquesta intel·ligència dins la quotidianitat de les aules és de gran importància i que millor que mitjançant el món de la fantasia que ens proporciona la literatura infantil. ca
dc.description.abstract [eng] This final degree project is based on the creation of an educational innovation centered on the development of emotional intelligence through children's literature, which is contextualized within a five-year-old classroom at CEIP Rafal Vell. The idea arose from observations made during the first weeks of practice, which allowed us to observe the difficulties experienced by the group of children regarding conflict management, self-awareness, and the recognition and management of their own emotions. The aim of this work is the design of a didactic proposal, which has been developed over six sessions, each of which begins with the narration of a story as a source of learning, with the objective of introducing a new emotion in each session. To carry this out, a careful search of various theoretical references was conducted, which helped us in the subsequent design of the proposal. The course of the sessions has helped the children to establish greater knowledge about the emotions addressed, as well as in their management. Additionally, the importance of introducing children's literature as didactic material to promote reflection, debate, and learning about this intelligence has been observed. In conclusion, working on emotions from an early age is essential in the construction and growth of individuals. Therefore, the introduction of this intelligence into the daily life of classrooms is of great importance, and what better way than through the world of fantasy provided by children's literature. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 159.9 - Psicologia ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Emocions ca
dc.subject.other Literatura infantil ca
dc.subject.other Innovació educativa ca
dc.subject.other Emotions en
dc.subject.other Children’s literature en
dc.subject.other Innovation en
dc.title Innovació educativa: les emocions a través de la literatura infantil ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics