dc.contributor |
Oliver Barceló, María del Mar |
|
dc.contributor.author |
Enrich Pons, Aina |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-23T07:05:43Z |
|
dc.date.available |
2025-09-23T07:05:43Z |
|
dc.date.issued |
2025-09-23 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/171380 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present treball de fi de grau parteix de la creació d’una innovació educativa centrada
en el desenvolupament de la intel·ligència emocional a través de la literatura infantil, la qual es
troba contextualitzada dins una aula de cinc anys del CEIP Rafal Vell. La idea sorgeix de les
observacions realitzades durant les primeres setmanes de pràctiques, les quals ens han permès
poder observar les dificultats experimentades pel grup d’infants entorn la gestió de conflictes,
l’autoconeixement, així com del reconeixement i gestió de les pròpies emocions. Aquest treball
té com a finalitat el disseny d’una proposta didàctica, la qual s’ha vist desenvolupada al llarg de
sis intervencions, cada una d’elles parteixen de la narració d’un conte com a font d’aprenentatge,
amb l’objectiu d’introduir una nova emoció dins cada una d’elles. Per portar-ho a terme, s’ha fet
una recerca acurada de diferents referents teòrics, els quals ens han ajudat dins el posterior
disseny de la proposta.
El transcurs de les sessions ha ajudat als infants a establir majors coneixements entorn les
emocions tractades, així com en la gestió d’aquestes. A més a més, s’ha pogut observar la
importància de la introducció de la literatura infantil com a material didàctic per a fomentar la
reflexió, el debat i l’aprenentatge entorn aquesta intel·ligència.
En definitiva, el treball de les emocions des de primerenques edats és essencial dins la
construcció i el creixement de les persones, a causa d’això, la introducció d’aquesta
intel·ligència dins la quotidianitat de les aules és de gran importància i que millor que mitjançant
el món de la fantasia que ens proporciona la literatura infantil. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This final degree project is based on the creation of an educational innovation centered on
the development of emotional intelligence through children's literature, which is contextualized
within a five-year-old classroom at CEIP Rafal Vell. The idea arose from observations made
during the first weeks of practice, which allowed us to observe the difficulties experienced by
the group of children regarding conflict management, self-awareness, and the recognition and
management of their own emotions. The aim of this work is the design of a didactic proposal,
which has been developed over six sessions, each of which begins with the narration of a story
as a source of learning, with the objective of introducing a new emotion in each session. To carry this out, a careful search of various theoretical references was conducted, which helped us
in the subsequent design of the proposal.
The course of the sessions has helped the children to establish greater knowledge about
the emotions addressed, as well as in their management. Additionally, the importance of
introducing children's literature as didactic material to promote reflection, debate, and learning
about this intelligence has been observed.
In conclusion, working on emotions from an early age is essential in the construction and
growth of individuals. Therefore, the introduction of this intelligence into the daily life of
classrooms is of great importance, and what better way than through the world of fantasy
provided by children's literature. |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
159.9 - Psicologia |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject.other |
Emocions |
ca |
dc.subject.other |
Literatura infantil |
ca |
dc.subject.other |
Innovació educativa |
ca |
dc.subject.other |
Emotions |
en |
dc.subject.other |
Children’s literature |
en |
dc.subject.other |
Innovation |
en |
dc.title |
Innovació educativa: les emocions a través de la literatura infantil |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|