[cat] Aquest Treball de Fi de Grau té com a objectiu demostrar la importància de contar contes a un
públic infantil i proposar activitats que eliminin la lectura directa dels contes, fomentant una
narració més lúdica i divertida per captar l'atenció dels petits oients.
Els contes són un recurs pedagògic utilitzat cada vegada amb més freqüència a les aules
d'Educació Infantil, a causa dels nombrosos beneficis que aporten al desenvolupament dels
infants. Tanmateix, sovint es comet l'error de recórrer a la comoditat i narrar-los mitjançant
una lectura activa de la història. L'objectiu d'aquest treball és recopilar informació sobre com
contar contes a les aules i, després d'assimilar aquests continguts, dissenyar una proposta de
millora que demostri diferents formes de narrar contes i ofereix una sèrie d'activitats
complementàries relacionades amb el conte.
[eng] The aim of this thesis is to demonstrate the importance of storytelling to children and to
propose activities that eliminate the direct reading of the stories, promoting a more playful
and entertaining narrative to capture the attention of young listeners.
Stories are a pedagogical resource used more and more frequently in early childhood
education classrooms; due to the significant benefits they bring to children's development.
However, we often make the mistake of resorting to comfort and narrating them through an
active reading of the story. The objective of this work is to gather information on how to tell
stories in the classroom and, after assimilating these contents, to design an improvement
proposal that demonstrates different ways of telling stories and offers a series of
complementary activities related to the story.