[cat] El Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) és cada vegada una condició més coneguda a
gran part del món. Tot i que es té informació sobre la història o les característiques generals,
s’està treballant encara a conèixer com es pot ajudar per millorar la condició de vida de les
persones que ho pateixen. D’altra banda, la literatura ha estat sempre una gran aliada de
l’educació, millorant-la favorablement i suportant els coneixements que vol transmetre. Al
present estudi es realitza una relació directa entre aquests dos aspectes, la literatura i el TEA, per
tal d’observar quin tipus de conseqüències i resultats es poden aconseguir, en referència al
llenguatge oral i l’atenció. Així, aquesta investigació es centra en un cas concret d’un infant de
tres anys que s’ha contextualitzat gràcies a una valoració amb els qüestionaris NICE i M-CHATR, tant previs a la intervenció com posterior per analitzar els resultats. Per aquest motiu, s’han
dut a terme unes activitats, en les quals s’ha tingut el suport de la literatura infantil amb gran part
dels seus gèneres (narrativa, teatre i poesia). En general, els resultats que s’han assolit són
adequats, ja que s’ha observat unes millores considerables, tot i que s’ha de continuar treballant
amb l’infant per tal de perfeccionar i fomentar la seva comunicació.
[eng] Autism Spectrum Disorder (ASD) is becoming an increasingly well known condition in
much of the world. Although there is information about the history or general characteristics,
work is still being done to find out how it can be helped to improve the living conditions of those
who suffer from it. On the other hand, literature has always been a great ally of education,
improving it favourably and supporting the knowledge it wants to transmit. In the present study,
a direct relationship is made between these two aspects, literature and ASD, in order to observe
what kind of consequences and results can be achieved in reference to oral language and attention.
Thus, this research focuses on a specific case of a three-year-old chils that has been contextualised
through an assessment with the NICE and M-CHAT-R questionnaires, both pre-intervention and
post-intervention to analyse the results. For this reason, activities have been carried out with the
support of children's literature in most of its genres (narrative, theatre and poetry). In general, the
results that have been achieved are adequate, as considerable improvements have been observed,
even though it is necessary to continue working with the child to improve and encourage his or
her communication.