dc.contributor |
Oliver Barceló, Maria del Mar |
|
dc.contributor.author |
Boned Martín, Elena |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-29T11:57:28Z |
|
dc.date.issued |
2024-07-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/171470 |
|
dc.description.abstract |
[eng] The present qualitative research study analyzes and proposes improvements in the
educational practice of the learning spaces in the early childhood education stage at the
public school of Buscastell, located on the island of Ibiza. In order to carry it out, this
analysis has been conducted based on an action research methodology, where the phases
of a systemic action plan are considered with the idea of observing, investigating,
analyzing, evaluating and improving the educational task, repeating the cycle twice to
achieve changes of higher educational quality.
Specifically, the analysis has been carried out based on the ECERS-R quality scale,
children's play during free circulation in learning spaces, and the competencies outlined
in the early childhood education curriculum. For data collection, record sheets and
self-assessment grids have been used, and additionally, a semi-structured interview has
been conducted with the teaching staff. After this data collection and thanks to the
information extracted from it, a total of six improvement proposals have been presented,
three in the first round of the cycle and three in the second.
Finally, it is worth mentioning that this is a research study that aims to be the beginning
of change in the educational center under study; and it outlines future lines on how this
should be followed up. |
en |
dc.description.abstract |
[cat] El present estudi d’investigació qualitativa analitza i proposa canvis de millora en la
pràctica educativa dels espais d’aprenentatge de l’etapa d’educació infantil a l’escola
pública de Buscastell, situada a l’illa d’Eivissa. Per a poder dur-ho a terme, aquesta
anàlisi s’ha realitzat a partir d’una metodologia d’investigació-acció, allà on es
contemplen les fases pròpies d’un pla d’acció sistèmic amb la idea d’observar,
investigar, analitzar, avaluar i millorar la tasca educativa, repetint el cicle dues vegades
per a arribar a assolir canvis de major qualitat educativa.
Concretament, l’anàlisi s’ha dut a terme basant-se en l’escala de qualitat ECERS-R, el
joc dels infants durant la lliure circulació als espais d’aprenentatge i les competències
marcades al currículum d’educació infantil. Per a la recollida d’informació s’han
utilitzat fulls de registre, graelles d’autoavaluació i, a més, s’ha realitzat una entrevista semiestructurada a l’equip docent. Després d’aquesta recollida i gràcies a la informació
extreta en aquesta, s’han pogut exposar un total de sis propostes de millora, tres a la
primera volta del cicle i tres a la segona.
Finalment, cal esmentar que es tracta d’una investigació que pretén ser l’inici del canvi
al centre educatiu en estudi; i que deixa per escrit a les línies de futur com hauria de ser
el seguiment d’aquest. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Espais d'aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Educació Infantil |
ca |
dc.subject.other |
Qualitat educativa |
ca |
dc.title |
Anàlisi i millora dels espais d’aprenentatge a l’etapa d’educació infantil al CEIP Buscastell. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T11:01:19Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|