dc.contributor |
Rosselló Ramon, Maria Rosa |
|
dc.contributor.author |
Febrer Gayà, Catalina |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-29T12:08:14Z |
|
dc.date.issued |
2024-07-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/171472 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En el context espanyol, l’Atenció Primerenca és un concepte que ha
sofert grans canvis en les darreres dècades a causa del sorgiment de noves
lleis educatives i nous enfocaments teòrics, que han donat pas a un canvi de
mirada cap a la infància. Concretament, el model d’intervenció dels Equips
d’Atenció Primerenca, que treballen en els centres de primer cicle d’educació
infantil, ha passat de centrar-se en el dèficit a enfocar-se en la persona. A la
vegada que es fonamenta en el paper essencial de l’entorn familiar en tot el
procés de desenvolupament dels infants i en la importància del treball en xarxa
amb la resta de sectors implicats en la primera infància.
D’aquesta manera, el present treball té com a objectiu realitzar una
recerca sistemàtica de la literatura, a través de la qual poder identificar les
competències professionals que han de tenir els membres dels Equips
d’Atenció Primerenca per poder dur a terme les seves funcions adequadament.
A més, amb la finalitat d’aprofundir en el tema i abordar-lo des d’un context
proper, també es durà a terme un disseny d’investigació de metodologia
qualitativa centrat en l’Equip d’Atenció Primerenca Llevant, que intervé en els
centres de primer cicle d’educació infantil del municipi de Manacor. Aquesta
investigació permetria conèixer la realitat professional dels membres de l’EAP
Llevant, dels docents amb qui treballen i de les famílies implicades. I, en el cas
que fos necessari, oferiria la possibilitat de fer propostes de millora per al seu
treball. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] In the Spanish context, Early Childhood Intervention is a concept that
has seen great changes in recent decades due to the emergence of new
educational laws and new theoretical approaches, which have led to a change of perspective on childhood. Specifically, the intervention model of the Early
Care Teams, which work in early childhood education centers, has gone from
focusing on the deficit to focusing on the person. In addition, it emphasizes the
essential role of the family environment in the entire development process of
infants and on the importance of working together with the rest of the branches
involved in early childhood.
In this regard, the objective of this work is to carry out a systemic
investigation of the literature, through which to identify the professional
competencies that members of the primary care team must have in order to
perform the following functions adequately. Furthermore, with the goal of
deepen into the topic and addressing it from one's own context, it is also difficult
to complete a research design of qualitative methodology focused on the Early
Care Team of Llevant, who participated in the first cycle of early childhood
education centers in the municipality of Manacor. This research will allow us to
know the professional reality of the members of the EAP Levante, the teachers
with whom they work and the families involved. And, if necessary, I would offer
the possibility of making improvement proposals for his work. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Competències professionals |
ca |
dc.subject.other |
Equips d’atenció primerenca |
ca |
dc.subject.other |
Primer cicle |
ca |
dc.subject.other |
Educació infantil |
ca |
dc.subject.other |
Col·laboració |
ca |
dc.subject.other |
Professional competencies |
ca |
dc.subject.other |
Early care teams |
ca |
dc.subject.other |
Early childhood education |
ca |
dc.subject.other |
Preschool |
ca |
dc.subject.other |
Collaboration |
ca |
dc.title |
Les competències professionals dels Equips d’Atenció Primerenca. Un estudi de cas a l’EAP Llevant |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2025-01-22T11:01:13Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|